درخواست ۶۲۰ هزار دلاری آدم‌ربایان در نیجریه برای آزادی دانش‌آموزان ربوده شده

گروگانگیران نیجریه ۶۲۰ هزار دلار برای آزادی دانش آموزان ربوده شده طلب کردند.

درخواست ۶۲۰ هزار دلاری آدم‌ربایان در نیجریه برای آزادی دانش‌آموزان ربوده شده

به گزارش مملکت آنلاین، افراد مسلحی که هفته گذشته ۲۸۶ دانش آموز و کارمند مدرسه‌ای در شمال نیجریه را ربوده بودند، خواستار دریافت مجموعا یک میلیارد نایرا (معادل ۶۲۰،۴۳۲ دلار آمریکا) برای آزادی آنها شدند. این خبر را سخنگوی خانواده‌های گروگان‌ها و یک عضو شورای محلی به رویترز اعلام کردند.

این دانش آموزان و اعضای کادر مدرسه، روز هفتم مارس در شهر کوریگا در ایالت کادونا در شمال غرب نیجریه ربوده شدند. این اولین آدم ربایی دسته جمعی در این کشور از سال ۲۰۲۱ میلادی به شمار می‌رود.

جبرئیل امینو، رهبر محلی و سخنگوی خانواده‌های گروگان‌ها، گفت که روز سه شنبه تماسی تلفنی از سوی آدم ربایان دریافت کرده است.

امینو گفت: «آنها برای آزادی همه دانش آموزان، دانشجویان و کارکنان مدرسه، درخواست باج یک میلیارد نایرایی کرده‌اند.» او ادامه داد: «آنها ضرب‌الاجلی ۲۰ روزه تعیین کرده‌اند که از تاریخ ربودن شروع می‌شود. ربایندگان تهدید کرده‌اند که در صورت عدم پرداخت باج، همه دانش آموزان و کارکنان را خواهند کشت.»

ادریس ابراهیم، یکی از مقامات شورای شهرداری کوریگا، درخواست باج و مبلغ آن را تایید کرد. او به رویترز گفت: «بله، آدم ربایان از طریق شماره آقای امینو تماس گرفته و درخواست باج کردند. آنها از شماره‌ای ناشناس تماس گرفتند، اما مقامات در تلاش هستند تا شماره را ردیابی کنند.»

ابراهیم افزود که نیروهای امنیتی «اقدامات کافی» برای آزادی دانش آموزان انجام می‌دهند.

ساموئل آروان، کمیسر امنیت داخلی و امور داخلی ایالت کادونا، بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر در مورد خواسته‌های آدم ربایان پاسخی نداد. سخنگویان رئیس جمهور بولا احمد تینوبو و ارتش هم به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

محمد ادریس، وزیر اطلاعات کشور نیجریه، روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که موضع تینوبو در مورد آدم ربایی در کوریگا این است که نیروهای امنیتی باید بدون پرداخت هیچ پولی به آدم ربایان، آزادی گروگان‌ها را تامین کنند. او ادامه داد: «رئیس جمهور دستور داده است که نیروهای امنیتی به عنوان یک امر ضروری، اطمینان حاصل کنند که این کودکان و همه کسانی که ربوده شده‌اند به سلامت بازگردانده شوند و همچنین در این فرآیند اطمینان حاصل کنند که حتی یک ریال برای باج پرداخت نشود.»

بعد از روی کار آمدن تینوبو به عنوان رئیس جمهور جدید، برای مقابله با افزایش آدم ربایی‌ها در نیجریه قانونی وضع شد که بر اساس آن هر کسی که برای آزادی گروگان باج پرداخت کند، به زندان محکوم می‌شود.

براساس داده‌های صندوق بین المللی پول، درخواست باج برای دانش آموزان و کارکنان مدرسه کوریگا بیش از ۲ هزار دلار برای هر گروگان است، که بیشتر از درآمد سرانه سالانه در نیجریه است.

انتهای پیام/
منبع: یورونیوز

ارسال نظر