دادستان آلمان: پنج نفر به دنبال جنگ داخلی بودند

دادستان کل آلمان گفت که دادستان‌ها پنج نفر را که ظاهرا قصد ربودن کارل لاوترباخ، وزیر بهداشت، را داشتند و برای سرنگونی دولت آلمان آماده کشتن بودند، به «خیانت بزرگ» متهم کردند.

دادستان آلمان: پنج نفر به دنبال جنگ داخلی بودند

به گزارش مملکت آنلاین، دادستان در بیانیه‌ای گفت که این گروه که اواسط ژانویه ۲۰۲۲ تشکیل شد، هدف خود را «ایجاد شرایطی شبیه به جنگ داخلی در آلمان از طریق خشونت» به امید سرنگونی دولت و دموکراسی پارلمانی، تعیین کرده بود.

هر پنج متهم، از سال گذشته که مقام‌ها برای نخستین بار جزئیات طرح ادعایی را فاش کردند، در بازداشت بوده‌اند.

دادستان عمومی آلمان گفت که متهمان با گروه راست افراطی رایشبورگر (شهروندان رایش) و باندهای نئونازی دیگر در ارتباط بوده‌اند.

وزیر بهداشت آلمان روز دوشنبه با انتشار توییتی نوشت: «مقام‌های پلیس جنایی فدرال جان خود را برای ما به خطر می‌اندازند. این خدمتی بزرگ است.»

این افراد همچنین به برنامه‌ریزی برای حمله به زیرساخت‌های برق برای ایجاد خاموشی سراسری و سپس ربودن وزیر بهداشت‌ متهم‌ شده‌اند. آن‌ها قصد داشتند در صورت لزوم، محافظان وزیر بهداشت را به قتل برسانند.

چهار مرد از متهمان مذکور در آوریل ۲۰۲۲ دستگیر شدند، یک زن نیز که سرکرده این باند شناسایی شده است، در اکتبر ۲۰۲۲ دستگیر شد.

به گزارش دویچه وله، دفتر دادستانی فدرال همچنین دریافت که مظنونان می‌خواستند دولت خود را ایجاد، و «نظام حکومتی اقتدارگرایانه بر اساس الگوی امپراتوری آلمان» را جایگزین نظام پارلمانی کنونی کنند. به گفته دادستان‌های آلمانی، مظنونان تدارکات مشخصی فراهم کرده بودند و شاخه‌های نظامی و اداری جداگانه‌ای تشکیل داده بودند، و پذیرفته‌اند که اقدامشان ممکن بود به تلفات جانی منجر شود.

اعضای جنبش راست افراطی رایشبورگر (شهروندان رایش) به تئوری توطئه «دولت عمیق» یا «دولت پنهان» (Deep state) اعتقاد دارند و جمهوری فدرال آلمان را که پس از جنگ جهانی دوم تشکیل شد، به رسمیت نمی‌شناسند و اقتدار دولت آلمان را رد می‌کنند. آن‌ها معتقدند که مرزهای ۱۹۳۷ امپراتوری آلمان هنوز پابرجا است.

انتهای پیام/

ارسال نظر