شرط آلمان برای فرستادن تانک به اوکراین

به گزارش وال استریت ژورنال، در شرایطی که درخواست‌ها از برلین برای تایید ارسال تانک‌های جنگی «لئوپارد» خود به کی‌یف، تهدیدی برای فروپاشی ائتلاف حاکم آلمان شده، مقامات ارشد گفتند که این ایالات متحده است که باید اول با ارسال تانک‌های «آبرامز» خود برای اوکراین موافقت کند.

شرط آلمان برای فرستادن تانک به اوکراین

به گزارش مملکت آنلاین، لهستان، فنلاند و دانمارک همگی داوطلب شده‌اند تا تعدادی از تانک‌های لئوپاردی که خودشان در اختیار دارند برای ارتش اوکراین بفرستند، اما چنین اقدامی به اجازه آلمان نیاز دارد. مقامات مطلع به وال استریت ژورنال گفتند که برلین هنوز هیچ درخواست رسمی‌ای در این زمینه دریافت نکرده است.

مقامات ارشد آلمانی به این روزنامه گفتند که آلمان مایل به تایید ارسال چنین محموله‌هایی است، اما تنها در صورتی که ایالات متحده اعلام کند که برخی از تانک‌های آبرامز ام‌بی‌تی خود را به کی‌یف ارسال خواهد کرد.

«اولاف شولتس» صدراعظم آلمان در زمانی که صحبت از چگونگی حمایت از اوکراین به میان آمده، برلین را به عنوان «در هم تنیده استراتژیک» با دوستان و شرکای خود توصیف کرده است. شولتس روز چهارشنبه در پاسخ به سوالی درباره وضعیت ارسال تانک‌های لئوپارد در مجمع جهانی اقتصاد در داووس گفت که نگران تشدید درگیری در اوکراین است.

او گفت: «اوکراینی‌ها می‌توانند در جنگ شجاعانه خود به حمایت ما تکیه کنند، اما واضح است که ما می‌خواهیم از تبدیل شدن این جنگ بین روسیه و ناتو جلوگیری کنیم.»

به گزارش راشا تودی، ایالات متحده و متحدانش در حالی که تاکید دارند که طرفین این جنگ نیستند، همچنین استدلال کرده‌اند که «روسیه باید بازنده شود» و همچنین پول و مجموعه‌ای از سلاح‌های سنگین‌تر را به کی‌یف عرضه کرده‌اند.

طبق گزارش‌ها، دولت ائتلافی شولتس در مورد این موضوع دچار دودستگی شده است و حزب سبزها و دموکرات‌های آزاد حامی ارائه تانک‌های آلمانی به اوکراین هستند، در حالی که حزب خودش موسوم به سوسیال دموکرات‌ها تمایلی به این کار ندارند. خانم کریستین لامبرشت که ریاست وزارت دفاع آلمان را بر عهده داشت، این هفته استعفا داد که بخشی از آن به دلیل جنجال‌های مربوط به ارسال تانک‌ها بود. جانشین او، بوریس پیستوریوس روز چهارشنبه اذعان کرد که آلمان به طور غیرمستقیم در این جنگ دخالت دارد، اما در مورد ماجرای تانک‌های لئوپارد اظهار نظری نکرد.

دریافت تانک‌های آبرامز از ایالات متحده مدت‌ها هدف الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین بوده است که در اکتبر به وب‌سایت پولیتیکو گفت که «لئوپارد در این راه کمک‌کننده است.»

براساس گزارش همین رسانه، واشنگتن ظاهرا در حال حاضر تمایلی به انجام این اقدام ندارد، البته نه از ترس دشمنی بیشتر با روسیه. مقامات پنتاگون که خواستند نامشان فاش نشود، روز چهارشنبه به پولیتیکو گفتند که این مشکل مربوط به «چالش‌های لجستیکی و نگهداری» تانک‌های آبرامز است، یک دستگاه ۶۷ تُنی با موتور توربین گازسوز.

انتهای پیام/

منبع: وال استریت ژورنال

ارسال نظر