آغاز رسمی حج ۱۴۰۲

اعزام زائران به حج ۱۴۰۲ با سفر دو کاروان از استان تهران به عربستان، آغاز شد. امسال حدود ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر ایرانی در توافق با عربستان در حج شرکت می‌کنند.

آغاز رسمی حج ۱۴۰۲

به گزارش مملکت آنلاین، نخستین کاروان‌های حج ایران بامداد چهارشنبه، سوم خردادماه ۱۴۰۲ با بدرقه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و جمعی از مسؤولان راهی عربستان شدند. این کاروان‌ها ساعتی پیش وارد شهر مدینه شدند.

 سیدعباس حسینی ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ گفت: سازمان حج و زیارت و سازمان هواپیمایی با کمک و همکاری یکدیگر در بازه زمانی حدود یک ماهه از ۲۱ ایستگاه پروازی کار انتقال حجاج به عربستان را انجام می‌دهند و برنامه‌ریزی دقیقی برای انتقال و بازگشت زائران صورت گرفته است.

او با اشاره به استقرار نیروهای ستادی و عملیات اجرایی در مکه و مدینه، افزود: همه برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته و تمام دست‌اندرکاران بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج تلاش می‌کنند تا دغدغه‌ای درباره مسکن، هواپیما و حمل و نقل وجود نداشته باشد و با آسایش و سلامت به اعمال و مناسک خود بپردازند.

رییس سازمان حج و زیارت همچنین خطاب به زائران گفت: با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری، شرکت در نماز جماعت و پرهیز از بازارگردی مورد توجه زائران قرار گیرد و به قوانین کشور میزبان نیز احترام بگذارید.

حسینی افزود: زائران عزیز با توجه به قوانین کشور میزبان به صحبت‌ها و راهنمایی‌های مدیران و روحانیون کاروان‌ها توجه کنند تا سفری در کمال آرامش داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر