طول زمان مدت سفر حج امسال اعلام شد

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: مدت سفر امسال حدود ۳۰ الی ۴۲ روز بسته به زمان تشرف حجاج است.

طول زمان مدت سفر حج امسال اعلام شد

به گزارش مملکت آنلاین، سیدعباس حسینی درباره برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در خصوص تغذیه و اسکان زائران حج، گفت: در حوزه اسکان با ورود به مناطق جدید در شهر مکه، (مناطقی که دسترسی راحت‌تری به حرم دارند)، توانستیم بخشی از هزینه اسکان را مدیریت کنیم و موجب کاهش هزینه زائرین شد.

وی ادامه داد: مدت سفر امسال حدود ۳۰ تا ۴۲ روز بسته به زمان تشرف حجاج است و آن‌هایی که سوم یا چهارم خرداد ماه وارد عربستان می‌شوند، مشمول افزایش طول سفر خواهند شد. 

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه گفت: کشور‌هایی که بیش از ۳۰ هزار نفر زائر دارند، عملیات رفت حجاج‌شان ۳۰ روز به طول می‌انجامد، ایران نیز در زمره آن کشورهاست و عملیات رفت حدود ۳۰ روز خواهد بود. عملیات بازگشت حجاج نیز از ۱۴ تیرماه آغاز می‌شود و سوم مرداد پایان می‌یابد.

وی با بیان اینکه ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر زائر درقالب ۵۷۰ کاروان به حج اعزام خواهند شد، اظهار کرد: عوامل اجرایی به نسبت زائران حدود ۵.۸ درصد کاهش داشته است.

حسینی همچنین درباره ازسرگیری سفر‌های عمره با توجه به توافقات صورت گرفته با عربستان، گفت: برقراری سفر عمره به تصمیماتی که دولت در آینده اخذ خواهد کرد، بستگی دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر