رئیس جمهور در بدو ورود به سیستان و بلوچستان:

بر اساس وعده و میثاق خود با مردم رفع مشکلات را تا رسیدن به نتیجه پیگیری خواهم کر

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه توسعه‌یافتگی و رفع مسائل سیستان و بلوچستان مسئله جدی دولت است، خاطرنشان کرد: اجرای عدالت برای همه نقاط کشور مسئله مهم دولت و مبنای ما در اجرای عدالت، آمایش سرزمینی است.

بر اساس وعده و میثاق خود با مردم رفع مشکلات را تا رسیدن به نتیجه پیگیری خواهم کر

به گزارش مملکت آنلاین، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در بدو ورود به استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگاران درباره برنامه‌ها و اهداف این سفر گفت:‌ این سفر برای پیگیری مصوبات سفر قبلی به استان، به ویژه طرح‌هایی که در منطقه خاص مکران به عنوان منطقه‌ای که رهبری معظم انقلاب اسلامی در دوره‌های مختلف نسبت به توسعه آن تاکید داشته‌اند، انجام می‌شود.
رئیس جمهور با بیان اینکه اینجا ظرفیت بسیار خوبی برای رونق تولید، اشتغال، گردشگری و اقتصاد دریا دارد، افزود: به برکت انقلاب اسلامی تاکنون گام‌های خوبی برای توسعه استان برداشته شده است، اما وضع موجود استان با وضع مطلوب فاصله دارد و در این رابطه باید دولت و همه دستگاه‌های مرتبط با حکومت و نظام تلاش کنند.
رئیسی با اشاره به اینکه در این سفر همچنین به دنبال آن هستیم که طرح‌های مرزی بین ایران و پاکستان نیز دنبال شود، اظهار داشت: در این سفر راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی، طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی و گردشگری، جاده‌های مواصلاتی و تکمیل زیرساخت‌های منطقه دنبال می‌شود.
رئیس جمهور با عذرخواهی از مردم استان برای اینکه امکان حضور در شهرستان‌های مختلف در این سفر پیش‌بینی نشده است، تصریح کرد: به مردم عزیز استان این وعده را می‌دهم که در اسرع وقت به شهرهای مختلف استان سفر کنم و با مردم عزیز دیدار داشته باشم و مصوبات سفر قبلی را دنبال کنم.
رئیسی با تاکید بر اینکه توسعه‌یافتگی و رسیدگی به مسائل استان مسئله جدی دولت است، خاطرنشان کرد: اجرای عدالت برای همه نقاط کشور مسئله مهم دولت و مبنای ما در اجرای عدالت، آمایش سرزمینی است. وقتی در نقشه نگاه می‌کنیم کاملا مشخص است که در این منطقه نسبت به نقاط دیگر باید کارِ بیشتری انجام شود و این جزو برنامه‌های دولت است.
رئیس جمهور گفت: بر اساس وعده و میثاق خود با مردم تا آنجا که از رفع مشکلات و توسعه استان اطمینان حاصل کنم، پیگیری مسائل خواهم بود و این رویه دولت است که برنامه‌ها و اقدامات توسعه‌ای استان را به شکلی دنبال کند که مردم احساس و ادراک پیشرفت را داشته باشند.
رئیسی در پایان از تلاش‌های نماینده محترم مقام معظم رهبری در استان، استاندار، نمایندگان محترم مجلس و مدیران عالی به ویژه در نیروهای مسلح برای رفع محرومیت‌ها و توسعه استان سیستان و بلوچستان و نیز ارتقای امنیت منطقه قدردانی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر