رئیس جمهور در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و فعالان اقتصادی خوزستان:

خوزستان بهترین زمینه برای ارتباط اقتصادی با ۲۵ کشور عربی منطقه و جذب سرمایه‌های آنهاست

رئیس جمهور در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و فعالان اقتصادی استان، ضمن قدردانی صمیمانه از استقبال و مهمان‌نوازی مردم استان تصریح کرد: خوزستان دین خود را به بهترین شکل به انقلاب و نظام اسلامی ادا کرده و امروز ادای دین به این استان نیاز به کار تحولی در تراز خوزستان دارد.

خوزستان بهترین زمینه برای ارتباط اقتصادی با ۲۵ کشور عربی منطقه و جذب سرمایه‌های آنهاست

به گزارش مملکت آنلاین، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و فعالان اقتصادی خوزستان، بیانات نوروزی رهبری معظم انقلاب مبنی بر ایجاد تحول با نگاه به نقاط قوت و کاستن از نقاط ضعف را نصب العین اقدامات دولت در سال جدید عنوان کرد و افزود: اقتضای استان خوزستان با تاریخچه‌ای پرافتخار در انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس کار و اقدام تحولی و در تراز خوزستان است و همه مدیران با نگاه تحول‌گرایانه باید دین خود را به این استان ادا کنند.
رئیسی با بیان اینکه اگر نگاه تحول‌گرایانه و روحیه جهادی نباشد، مشکلات حل نخواهد شد، تصریح کرد: تحقق انتظارات مردم مستلزم مجاهدت و تلاش مضاعف از سوی شما مدیرانی است که زیر همین سقف گرد آمده‌اید.
رئیس جمهور در ادامه گفت: برنامه، چشم‌انداز و اعتبارات لازم است، اما از همه این موارد لازم‌تر و موثرتر، مدیریت است و بیشترین سهم در موفقیت سیاست‌های دولت و به سامان رسیدن کارها به مدیریت هوشمندانه قوی و جدی باز می‌گردد.
رئیسی در ادامه در تشریح ویژگی‌های مدیر تراز انقلاب اسلامی گفت: یک مدیر تراز انقلاب اسلامی خود را در محضر خدای متعال، ارباب رجوع، عموم شهروندان و سلسله مراتب مدیریتی و نظارتی نسبت به آنچه انجام داده و آنچه انجام نداده پاسخگو می‌داند.
رئیس جمهور با تأکید بر ضرورت پرهیز از ناهماهنگی و فرافکنی دستگاه‌های مختلف اداری و اجرایی در انجام کارها تأکید کرد: هماهنگی، همراهی و همدلی نظام اداری و اجرایی کشور منجر به زندگی خوب و آرامش و رفاه برای مردم خواهد شد.
رئیسی کرامت ارباب رجوع و احترام به مردم در دستگاه‌های اداری و اجرایی کشور را مورد تأکید قرار داد و گفت: روابط ناسالم در ادارات مردم را ناراحت می‌کند، از این رو روسای ادارات و دستگاه‌های اجرایی علاوه بر اعتماد به مجموعه تحت مدیریت خود، باید برای تداوم این اعتماد، کنترل و نظارت مستمر و دقیق داشته باشد.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود اقتصاد روستا، دریا، دیجیتال، گردشگری، کشاورزی و نفت و گاز را از جمله ظرفیت‌های کم‌نظیر استان خوزستان برشمرد و گفت: در چنین استانی با چنین ذخایر ارزشمند و ظرفیت‌های کم نظیر نباید مردم آن که اسوه ایستادگی، ایثار، مقاومت و شهادت هستند، مشکل بیکاری و معیشت داشته باشند.
رئیسی با بیان اینکه وقتی ۱۲ جبهه کاری در استان خوزستان به ۱۵۲ جبهه کاری تبدیل و این استان یکپارچه تبدیل به کارگاه شده است، یعنی مابقی مشکلات کشور نیز با همین رویه و روحیه حل شدنی است، افزود: هنر مدیر راهگشایی است و انتظار من از همه همکارانم در دستگاه‌های اداری و اجرایی کشور گره‌گشایی از مردم و حل مشکلات آنان و همچنین امیدآفرینی در میان جوانان است.
رئیس جمهور حل مسئله اشتغال در استان خوزستان را نیازمند کار جهادی از سوی مدیران عنوان کرد و گفت: در این مسیر مدیران نباید نگاهشان برای تحقق سهم اشتغال استان صرفا به وزارت کار باشد و از طرفی کارجویان نیز نباید صرفاً به دنبال میز و صندلی ادارات باشند، بلکه باید اشتغال مولد و تولیدزا را مدنظر قرار دهند.
رئیسی در ادامه جذب سرمایه‌گذاری داخلی از جمله پیشران‌های اقتصادی و بانک‌ها، سرمایه‌گذاری خارجی و بخش خصوصی را در توسعه اقتصادی کشور بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: هنر مدیران دولت تعریف پروژه‌های پرجاذبه برای جذب سرمایه‌های بخش خصوصی است و از طرفی بهترین زمینه برای ارتباط‌گیری اقتصادی با ۲۵ کشور عربی منطقه و جذب سرمایه‌های آنها استان خوزستان است.
توجه به افزایش بهره‌وری، اصلاح الگوی کشت با توسعه آبیاری زیرسطحی با هدف افزایش محصول و کاهش مصرف آب، تضمین اقتصاد روستا با هدف جلوگیری از مهاجرت روستائیان، زمینه‌سازی نقش‌آفرینی بیشتر بانوان در بخش‌های مختلف اداری و اجرایی کشور، تغییر نوع مبادلات ارزی با هدف دلارزدایی از اقتصاد و تقویت پول ملی و همچنین شجاعت، جسارت و نوآوری در تصمیم‌گیری از سوی مدیران از دیگر نکات و توصیه‌های مطرح شده از سوی رئیس جمهور خطاب به مدیران استان خوزستان بود.
رئیس جمهور در پایان خطاب به مدیران تأکید کرد: قطعاً با اتکای به خدا و اعتماد به نفس و داشته‌ها پیروزی‌ها و موفقیت‌های بزرگ در دسترس خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر