رئیس جمهور در نشست مطبوعاتی پایان سفر به خوزستان:

دولت به طور دائم در حال ارزیابی عملکرد مدیران است

رئیس جمهور تأکید کرد: همه مدیران دولت مردمی و همه دستگاه‌های اجرایی نسبت به فساد حساس هستند، اما فساد را محدود به دست‌اندازی به ثروت مردم نمی‌دانیم، بلکه کم‌کاری‌ها، ناکارآمدی‌ها و ناتوانایی‌ها را زمینه‌ساز فساد می‌دانیم و قطعاً با آن برخورد خواهد شد.

دولت به طور دائم در حال ارزیابی عملکرد مدیران است

به گزارش مملکت آنلاین، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در نشست خبری پایان سفر دو روزه دولت مردمی به استان خوزستان، با اشاره به تخصیص اعتبار ۸ هزار میلیاردی برای این استان در دور اول سفرها، اعلام کرد: در این سفر بیش از ۲۰۰ مصوبه برای پیشرفت و رونق استان خوزستان در نظر گرفته شد.
رئیس جمهور اشتغال و کاهش بیکاری را از مهمترین مطالبات مردم خوزستان عنوان کرد و گفت: دولت تلاش می‌کند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان و توجه به اقتصاد کشاورزی و گردشگری و همچنین تقویت روابط تجاری با کشورهای عربی که در این دولت به ۵ برابر گذشته افزایش یافته، سهم خوزستان در اقتصاد کشور را ارتقا دهد.
رئیسی با اشاره به طرح‌های افتتاح شده در جریان سفر دو روزه دولت مردمی به خوزستان، اظهار داشت: در حوزه برق کارهای بزرگی انجام شده و با طرح‌های افتتاح شده بیش از ۳۰۰ مگاوات برق وارد شبکه سراسری شد که در گام بعد به ۵۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد.
رئیس جمهور افزود: طرح آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در سراسر کشور در دستور کار دولت قرار دارد و در این سفر از طرح‌های آبرسانی به ۱۷۴ روستا بهره‌برداری شد و به دنبال آن هستیم که حتماً تا پایان دولت هیچ روستایی در کشور مشکل آب نداشته باشد.
رئیسی همچنین به ارائه گزارش عملکرد دولت در توسعه نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها پرداخت و گفت: کاری که در یک سال و نیم این دولت نسبت به تأسیس نیروگاه‌ها انجام شده، با کار چهار ساله دولت دوازدهم برابری می‌کند و حتی بیش از آن میزان بوده است.
رئیس جمهور افزود: امروز ۱۶۰ مگاوات برق با عملیات مربوط به توسعه پالایشگاه هویزه به شبکه برق افزوده شد و با جمع‌آوری مشعل‌ها نیز ۲۵۰ میلیون فوت سوختی که به عنوان ثروت کشور پیش چشم مردم هدر می‌رفت وارد شبکه گازی شده که در گام بعد به ۵۰۰ میلیون فوت خواهد رسید و سود آن نصیب مردم می‌شود.
رئیسی به افتتاح پروژه‌های بزرگ نفتی و گازی در استان خوزستان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در زمینه پروژه‌های زیرساختی که سال‌های قبل نسبت به آنها کم‌توجهی شد با یک کار جهادی توسط جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه‌ اشتغال در این عرصه افزایش یافته و جلوی سرمایه‌سوزی در استان گرفته شده است.
رئیس جمهور در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات دولت برای ریشه‌کنی فساد در حوزه پتروشیمی گفت: نظام اسلامی هیچگونه فسادی را برنمی‌تابد و دولت سیزدهم خود را موظف می‌داند مبارزه با فساد را با جدیت دنبال کند.
رئیسی افزود: دولت مردمی تلاش کرده با ایجاد ساز و کارهای نظارتی مناسب همچون سامانه‌های مالی و گمرکی و تجاری یکپارچه بسترهای فسادزا را حذف کند. در کنار مبارزه ساختاری با فساد هر جا که تاکنون در مجموعه دولت فسادی شناسایی و برخورد شده با همکاری بخش‌های نظارتی خود دستگاه‌های دولتی بوده که پرونده آنها به مراجع قضایی ارائه شده است.
رئیسی تأکید کرد: همه مدیران دولت مردمی و همه دستگاه‌های اجرایی نسبت به فساد حساس هستند، اما فساد را محدود به دست‌اندازی به ثروت مردم نمی‌دانیم، بلکه کم‌کاری‌ها، ناکارآمدی‌ها و ناتوانایی‌ها را زمینه‌ساز فساد می‌دانیم و قطعاً با آن برخورد خواهد شد.
رئیس جمهور با اشاره به برکناری ۱۵ مدیر استان خوزستان به دلیل ضعف عملکرد تصریح کرد: اگر مدیری توانایی انجام کار نداشته باشد، خود ما بیش از همه حساس بوده و مدیران ناکارآمد را تغییر می‌دهیم و این را نه نقطه‌ ضعف بلکه نقطه قوت دولت می‌دانیم.
رئیسی با بیان اینکه امروز توجه به کارآمدی در دستگاه‌ها و مبارزه با فساد مورد توجه همه بخش‌های دولت است، خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان فساد در هیچ دستگاه اداری و شرکت‌ها و ارتباطات اداری قابل تحمل نیست و همه همکاران دولت حتماً نسبت به این موضوع با حساسیت عمل می‌کنند.
رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تغییر مدیران بانی وضع موجود تأکید کرد: دولت به طور دائم در حال ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه‌هاست و اگر در یک ارزیابی دقیق مشخص شود مدیری موفق نبوده نسبت به تغییر وی درنگ نخواهیم کرد.
رئیسی خاطرنشان کرد: این مسأله فقط مربوط به مدیرانی نمی‌شود که از گذشته بوده و بانی وضع موجود تلقی می‌شوند، بلکه حتی نسبت به ناکارآمدی مدیران منصوب این دولت بدون رودربایستی عمل می‌کنیم تا کار مردم بر زمین نماند.
رئیس جمهور درباره بومی‌گزینی در انتخاب مدیران نیز تأکید کرد: در جذب نیروی انسانی و کارشناسان و مدیران اولویت با نیروهای بومی است مگر آنکه لازم باشد برای پیشبرد کارها مدیری توانمندتر از خارج منطقه انتخاب شود که قطعاً مردم انتخاب مدیران کارآمدتر را می‌پسندند.
رئیسی رسانه‌ها را نیز برای نظارت بر اجرای مصوبات استانی دولت به یاری طلبید و گفت: رسانه‌ها علاوه بر اجرای نظارت بر مصوبات و تصمیمات دولت که ثمره‌اش در زندگی مردم ظاهر می‌شود، اگر نسبت به عملکرد یک مدیر یا دستگاهی نقد دلسوزانه و خیرخواهانه داشته باشند، حتماً کمک به دولت است و از آن برای اصلاح امور استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر