رئیس جمهور، فاز یک شرکت پالایش هویزه خلیج فارس را افتتاح کرد

فاز یک شرکت پالایش هویزه خلیج فارس در سفر استانی دولت مردمی به خوزستان و با حضور رئیس جمهور، به صورت رسمی راه‌اندازی شد

رئیس جمهور، فاز یک شرکت پالایش هویزه خلیج فارس را افتتاح کرد

به گزارش مملکت آنلاین، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه، در ادامه برنامه‌های روز دوم سفر استانی دولت مردمی به خوزستان، فاز یک شرکت پالایش هویزه خلیج فارس را به صورت رسمی افتتاح کرد.
برای اجرای پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس، بیش از یک میلیون و ۳۳۸ هزار یورو اعتبار ارزی و بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال اعتبار ریالی هزینه شده است.
با راه‌اندازی این پالایشگاه روزانه ۲۵۰ میلیون فوت مکعب به ظرفیت تولید گاز کشور اضافه شد.
افتتاح این پروژه کمک بزرگی به جمع‌آوری و بازیابی گاز‌ مشعل‌های غرب کارون می‌کند و در کاهش آلودگی شهر اهواز و مناطق اطراف آن بسیار اثرگذار است.
هدف از احداث این پالایشگاه تامین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی بندر امام خمینی خواهد بود و گازهای سبک و تصفیه شده نیز برای تامین گاز کشور به شبکه سراسری گاز ارسال می‌شود. همچنین گوگرد گرانول شده نیز از تولیدات این کارخانه خواهد بود که می‌تواند در صنایع شیمیایی و کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.
در این مراسم همچنین به صورت ویدئو کنفرانسی و با حضور رئیس جمهور واحد بخار غرب کارون با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات تولید برق، ۴۰ حلقه چاه میدان مشترک آزادگان جنوبی و پروژه پیش تراکم گاز در کارخانه‌های گاز و گاز مایع ۹۰۰ و ۱۰۰۰ به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر