رئیس جمهور در آیین راه‌اندازی فاز یک شرکت پالایش گاز هویزه خلیج فارس:

رفع مشکلات کشور در گرو کار جهادی است

رئیس جمهور رفع مشکلات کشور را در گرو کار جهادی دانست و تصریح کرد: حتما اگر کار جهادی در کشور صورت می‌گرفت نباید اجرای پروژه پالایشگاه گاز هویزه تا این حد طولانی می‌شد، اما دولت مردمی از فرصت و زمان به دست آمده حداکثر استفاده را در جهت به سامان رساندن کارها و پروژه‌ها به کار خواهد بست.

رفع مشکلات کشور در گرو کار جهادی است

به گزارش مملکت آنلاین، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز جمعه در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به خوزستان، در آیین راه‌اندازی فاز یک شرکت پالایش گاز هویزه خلیج فارس، تکمیل و راه‌اندازی این پروژه را جزوه اقدامات ماندگار و قابل تقدیر متخصصان ایرانی دانست و از همه دست‌اندرکاران به ثمر رسیدن آن تقدیر کرد.

رئیسی در ادامه توجه ویژه به میادین مشترک گازی و نفتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: میادین مشترک نفتی و گازی ثروت و سرمایه این کشور و مردم هستند. در این دولت اقدامات خوبی در جهت استیفای حقوق ملت در این میادین صورت گرفته که باید ادامه یابد و در این زمینه کوتاهی نشود.

رئیس جمهور سپس به موضوع گاز مشعل‌های پالایشگاهی و اثرات مخرب اقتصادی و زیست‌محیطی آن اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با راه‌اندازی این پالایشگاه بخش قابل توجهی از این گازها جمع‌آوری خواهد شد و امیدواریم طبق قول مسئولین وزارت نفت تا پایان سال گاز همه مشعل‌های پالایشگاه‌های کشور جمع‌آوری شود.

رئیسی اظهار داشت: با آغاز فعالیت این مجموعه ۲۵۰ میلیون فوت مکعب گاز که قبلا در مشعل‌ها سوزانده می‌شد، به شبکه سراسری گاز تزریق می‌شود که تا چند ماه آینده به ۵۰۰ میلیون فوت مکعب افزایش خواهد یافت. همچنین ۱۶۰ مگاوات برق تولیدی در این مجموعه به شبکه سراسری برق کشور افزوده می‌شود که آن هم قابلیت افزایش دارد و ۴۵ هزار بشکه نفت نیز از این محل به تولید نفت کشور افزوده می‌شود که در این بخش نیز امکان افزایش تولید مهیاست.

رئیسی جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملی، ایجاد ارزش افزوده، رفع ناترازی گازی کشور، رشد تولید و اشتغالزایی را از جمله فرصت‌های فراهم شده با راه‌اندازی پالایشگاه هویزه عنوان کرد و افزود: اینگونه اقدامات هم برای کشور و هم برای مردم سودآور و سودمند است و خواسته من از همکارانم در وزارت نفت استمرار این رویه با جدیت و قوت است.

رئیسی رفع مشکلات کشور را در گرو کار جهادی دانست و تصریح کرد: حتما اگر کار جهادی در کشور صورت می‌گرفت نباید اجرای این پروژه تا این حد طولانی می‌شد، اما دولت مردمی از فرصت و زمان به دست آمده حداکثر استفاده را در جهت به سامان رساندن کارها و پروژه‌ها به کار خواهد بست.

رئیسی با اشاره به تاکیدات مکرر رهبر انقلاب مبنی بر جلوگیری از خام‌فروشی در کشور گفت: استفاده از ظرفیت صنایع پایین دستی در ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی حتما به رشد اقتصادی کشور و اشتغالزایی کمک خواهد کرد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود هویزه را شهر ایستادگی، شهادت و شهامت توصیف کرد و افزود: شهدای این منطقه و زنان و مردان مقاوم و با اراده آن برای ما الهام‌بخش هستند و از طرفی دیگر نیز تاریخ پرافتخار این خطه برای دولت مسئولیت‌آور است.

رئیسی با تقدیر از نقش ارزشمند کارگران در احداث و تکمیل پروژه‌های عمرانی در کشور، بر ضرورت به کارگیری نیروهای متعهد، با انگیزه و بومی برای توسعه استان خوزستان تاکید کرد و گفت: قطعا شرکت‌های ایرانی با اتکا به ظرفیت متخصصان کشورمان می‌توانند رتبه‌های برتر را در صنعت نفت و گاز جهان به دست آوردند.

رئیسی همچنین به موضوع مسئولیت‌های اجتماعی طرح‌های عمرانی اشاره کرد و گفت: باید به دقت نظارت شود که سهم ۱۲هزار میلیارد تومانی مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت و گاز، صرفا در راستای توسعه استان، در زمینه آموزش، حمل و نقل، محیط‌زیست، بهداشت و درمان و امکانات رفاهی برای همین منطقه مصرف شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر