مدارس چند استان دیگر بدلیل آلودگی هوا تعطیل و غیرحضوری شد

با ادامه آلودگی هوا، مدارس چندین شهر دیگر تعطیل شد.

مدارس چند استان دیگر بدلیل آلودگی هوا تعطیل و غیرحضوری شد

به گزارش مملکت آنلاین، آلودگی هوا باز هم برخی مدارس را تعطیل کرد.

استان آذربایجان‌شرقی

بر اساس تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوا مدارس دولتی و غیردولتی شهری و روستایی نواحی پنجگانه تبریز، خسروشاه و ایلخچی و شهر جدید سهند و مدارس شهری اسکو و دهستان باویل در نوبت صبح تمام دوره های تحصیلی غیرحضوری بوده و برگزاری امتحانات داخلی مدارس روزانه عادی طبق اعلام بعدی اطلاع رسانی و برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش امتحانات هماهنگ پایه نهم مدارس بزرگسالان، داوطلبان آزاد و مدارس از راه دور به صورت حضوری در زمان موعد برگزار می شود.

استان مرکزی

دبیر کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی گفت: مدارس مقطع ابتدایی اراک فردا (سه‌شنبه) ۱۳ دی‌ماه به دلیل افزایش غلظت آلاینده‌ها و پیش‌بینی تداوم سکون هوا، برای چهارمین روز در هفته جاری غیرحضوری شد.

وی بیان کرد: انتظار است در شرایط هوایی فعلی، مردم بویژه گروه‌های حساس از جمله کودکان از تردد در فضای باز خودداری کنند و به توصیه‌های بهداشتی توجه ویژه شود.

استان یزد

 در دوازدهمین جلسه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان یزد که عصر دوشنبه به ریاست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شد، براساس پیش بینی پایداری و سکون جو در استان توسط اداره کل هواشناسی (هشدار سطح نارنجی آلودگی هوا)، همچنین تایید شرایط اضطرار آلودگی هوا توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و محیط زیست و به استناد آیین نامه اجرایی تبصره ۳ ماده ۳ قانون هوای پاک، فعالیت مدارس شهرستان های اردکان به جز بخش خرانق، میبد به جز بخش ندوشن، اشکذر، یزد و مهریز به صورت غیرحضوری خواهد بود.

براساس تصمیمات این جلسه، همچنین کودکستان‌ها و مراکز پیش دبستانی تعطیل و حضور دانش آموزان سایر مقاطع تحصیلی در مدارس صرفا به منظور شرکت در امتحانات برای روز سه‌شنبه است.

ممنوعیت فعالیت های ورزشی در کلیه مقاطع تحصیلی، حضور نیافتن افراد در فضای باز به خصوص برای گروه های حساس (زنان باردار، کودکان و بیماران تنفسی و قلبی و سالمندان) و پرهیز از انجام فعالیت های بدنی سنگین، دورکاری بانوان باردار و دارای فرزند زیر ۶ سال شاغل در دستگاه های دولتی،آماده باش تمامی دستگاه های امدادی و خدمات رسان ، محدودیت فعالیت عمرانی شهرداری ها اعم از فعالیت عمرانی در سطح شهرها و کارگاه های شن و ماسه ، محدودیت تردد کامیون‌ها، اعمال قانون برای وسایل نقلیه با دود قابل رؤیت، برخورد با کلیه خودروهای فاقد معاینه فنی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی و محدودیت فعالیت سنگ شکن ها در واحدهای تولیدی از دیگر مصوبات این کارگروه بود.

بر اساس تصمیم کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان یزد در صورت پبش بینی تداوم وضعیت اضطرار، تصمیمات متناسب با آن در اطلاعیه های بعدی به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

استان قزوین

براساس مصوبه جلسه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان قزوین، مراکز پیش دبستانی، مدارس ابتدایی و استثنایی نواحی یک و ۲ شهرستان های قزوین، البرز و آبیک در نوبت های صبح و بعدازظهر فردا /سه شنبه/ تعطیل و غیرحضوری خواهد بود.

این در حالی است که از ابتدای هفته جاری و به دلیل پایداری و سکون جو، مدارس یاد شده به دلیل آلایندگی های موجود از سوی کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان قزوین تعطیل و غیر حضوری اعلام شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر