مدارس این شهرها فردا یکشنبه غیرحضوری است

مدارس برخی شهرهای کشور بدلیل آلودگی هوا فردا غیرحضوری است.

مدارس این شهرها فردا یکشنبه غیرحضوری است

به گزارش مملکت آنلاین، آلودگی هوا، مشکلاتی را برای مدارس ایجاد کرده است.

استان آذربایجان‌شرقی

بنا بر اعلام کارگروه اضطرار آلودگی هوا در آذربایجان‌شرقی به علت تداوم آلودگی هوا، کلیه مدارس شهر تبریز، ایلخچی، سهند و خسروشاه فردا غیرحضوری برگزار می‌شود.

با توجه به تداوم‌ پایداری هوا در شهر تبریز و حومه، جلسه کارگروه استقرار آلودگی هوای تبریز با حضور ذاکری، معاون‌ عمرانی استاندار آذربایجان شرقی تشکیل یافت.

در این جلسه مطرح شد که عمده آلایندگی شهر تبریز متاثر از عوامل متحرک یا همان وسایل نقلیه است و فردا هم شراط پایداری و احتمال افزایش آلایندگی وجود دارد.

بر این اساس کلیه مدارس مقاطع تحصیلی نواحی پنجگانه شهر تبریز، سهند، ایلخچی و خسروشاه در شیفت صبح و بعدازظهر به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

هم‌چنین مقرر شد که کلیه فعالیت‌های معدنی و عمرانی در داخل محدوده تبریز در بخش دولتی و خصوصی به مدت دو روز تعطیل شوند.

بر این اساس توصیه می‌شود که افراد دارای بیماری‌های قلبی و ریوی، سالمندان و مادران باردار از تردد در فضای باز و افراد از سفرهای عیرضروری پرهیز کنند.

استان مرکزی

مسئول روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: تمامی مقاطع مدارس شهر اراک روز یکشنبه بیستم آذرماه به صورت غیر حضوری و در شبکه شاد برگزار می شود.

اسماعیل جیریایی اظهار کرد: بر اساس تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوا و با توجه به روند افزایشی غلظت آلاینده ها توسط ایستگاه های پایش و پیش بینی سکون هوا، کلاس های تمامی مقاطع مدارس شهر اراک روز یکشنبه در نوبت صبح و بعدظهر به صورت غیر حضوری برگزار می شود.

وی ادامه داد: آموزشگاه ها و کلاس های خصوصی تابع مقررات آموزش و پرورش نیز به صورت غیر حضوری فعالیت خواهند کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر