ادعای جنجالی ژاپن: روسیه، چین و کره شمالی تهدید‌های امنیتی هستند

وزارت دفاع ژاپن در گزارش سالانه دفاعی خود که امروز جمعه منتشر شد، روسیه، چین و کره شمالی را به عنوان نگرانی‌های اصلی و تهدید امنیتی معرفی کرد.

ادعای جنجالی ژاپن: روسیه، چین و کره شمالی تهدید‌های امنیتی هستند

به گزارش مملکت آنلاین، «کاغذ سفید»، گزارش دفاعی ژاپن که توسط نخست وزیر فومیو کیشیدا تأیید شد، عملیات نظامی روسیه در اوکراین را «نقض جدی قوانین بین‌المللی» توصیف کرد و درباره افزایش همکاری نظامی بین روسیه و چین که می‌تواند مسکو را به پکن نزدیک‌تر کند، هشدار داد.

در همین حال، وی مدعی شد افزایش تنش‌ها در تنگه تایوان مستلزم «ثبات وضعیت پیرامون تایوان به عنوان اصلی برای امنیت ژاپن و ثبات جامعه بین‌المللی» است.

پیش از این نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمانیدگان آمریکا اعلام کرد قصد سفر به تایوان را دارد که این امر واکنش چین را به دنبال داشت.

آمریکا با وجود فقدان روابط رسمی دیپلماتیک، مهمترین حامی بین‌المللی تایوان و تأمین کننده تسلیحات آن است. ارتش چین نیز اعلام کرده که اخیراً رزمایشی را در اطراف تایوان به عنوان هشدار جدی علیه تبانی تایوان و آمریکا انجام داده است.

این وزارتخانه همچنین آزمایش‌های مکرر کره شمالی در دریای ژاپن را یکی دیگر از نگرانی‌های خود و تهدید امنیتی برای توکیو معرفی کرده است.

علاوه بر این، ژاپن به دنبال تقویت استراتژی دفاعی خود با درخواست بودجه بیشتر از دولت است، زیرا حزب حاکم امیدوار است این هزینه‌ها را در دهه آینده دو برابر کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر