روزنامه ژاپنی: تحریم‌های توکیو علیه مسکو، به ۱۵ هزار شرکت ژاپنی صدمه می‌زند

یک روزنامه ژاپنی گزارش داد که تحریم‌های توکیو علیه مسکو به ۱۵ هزار شرکت ژاپنی که تراکنش‌های مالی مستقیم و غیرمستقیم با روسیه دارند، آسیب خواهد رساند.

روزنامه ژاپنی: تحریم‌های توکیو علیه مسکو، به ۱۵ هزار شرکت ژاپنی صدمه می‌زند

به گزارش مملکت آنلاین، روزنامه آساهی ژاپن به نقل از یک سیاستمدار ناشناس گزارش داد که تحریم‌های ژاپن علیه روسیه مشابه محدودیت‌هایی است که علیه کره شمالی اعمال شده است.

اما بر اساس این گزارش، تاثیر تحریم‌ها علیه مسکو هیچ شباهتی با تاثیر تحریم‌ها بر پیونگ‌یانگ ندارد، چون ۱۵ هزار شرکت ژاپنی که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم با روسیه دادوستد دارند، ممکن است از محدودیت‌های وضع شده بر واردات و صادرات آسیب ببینند.

این روزنامه افزود، تحریم‌ها علیه مسکو همچنین ممکن است با افزایش قیمت کالاها در ژاپن، اثر عکس داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، توکیو ۵۰۷ شخص روس و ۲۵۳ فرد از جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک و همچنین ۲۰۱ نهاد روسی از جمله بانک‌ها را تحریم کرده است. ژاپن روسیه را از لیست کشورهای مطلوب خود برای تجارت حذف کرده و صادرات ۳۰۰ کالا به روسیه را نیز ممنوع کرده است، از جمله نیمه‌هادی‌ها، رادارها، سنسورها، لیزرها و دیگر فناوری‌ها و همچنین خودروها و کالاهای لوکس. علاوه بر این، توکیو واردات ۳۸ نوع کالا از روسیه را ممنوع کرده، از جمله تراشه‌های چوب، خودرو و موتورسیکلت، آبجو، شراب و ودکا.

انتهای پیام/

ارسال نظر