ارتش اوکراین بخشی از باخموت را از دست روسیه آزادکرد

به گزارش مملکت آنلاین، هانا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین با اعلام اینکه نیروهای ارتش کی‌یف در تلاش آزادسازی مناطق بیشتری در اطراف شهر باخموت هستند، گفت: «ارتش اوکراین به پیشروی در جناح جنوبی شهر باخموت ادامه می‌دهد. با آزادسازی سه کیلومتر دیگر از اراضی این شهر، می‌توان گفت در مجموع ۴۳ کیلومتر در باخموت آزاد شده است.»

او روز دوشنبه ۲۱ اوت (۳۰ مرداد) در  گفت‌و‌گو با تلویزیون دولتی اوکراین افزود: «نیروهای اوکراین بخش‌هایی از اراضی اطراف شهر جنگ‌زده باخموت در شرق این کشور را گرفته‌اند. پیشروی عمده‌ای در جبهه جنوبی رخ نداده اما به پیشروی خود در بخش بردیانسک و ملیتوپل ادامه خواهیم داد.»

با اعلام رسمی دانمارک مبنی بر اینکه این کشور ۱۹ فروند جنگنده اف-۱۶ به اوکراین تحویل خواهد داد، سفیر روسیه در این کشور گفت، "این اقدام به تشدید بیشتر درگیری منجر خواهد شد".

بنا بر اعلام وزیر دفاع دانمارک اما احتمالا اوکراین از جنگنده‌های اف-۱۶ که قرار است از سوی دانمارک و هلند در اختیار این کشور گذارده شود،  تنها می‌تواند در قلمرو خود استفاده کند.

مارک روته، نخست وزیر هلند نیز روز یکشنبه ۲۰ اوت (۲۹ مرداد) در جریان سفر ولودیمیر زلسنکی، رئیس جمهوری اوکراین به کشورش خبر ارسال این جنگنده‌ها به اوکراین را تایید کرده و گفت: «هلند در مجموع ۴۲ فروند اف-۱۶ در اختیار دارد، اما هنوز زود است که بگوییم، چه شمار از این جنگنده‌ها را به اوکراین منتقل خواهیم کرد.»

انتهای پیام/

منبع: دویچه وله

ارسال نظر