پالایشگاه نفت در روسیه آتش گرفت / رسانه‌ها: پای حمله پهپادی اوکراین در میان است

بامداد امروز جمعه یک پالایشگاه نفت در جنوب روسیه آتش گرفت و رسانه‌های روس گزارش دادند که عامل این آتش سوزی حمله پهپادی اوکراین بوده است.

پالایشگاه نفت در روسیه آتش گرفت / رسانه‌ها: پای حمله پهپادی اوکراین در میان است

به گزارش مملکت آنلاین، ویدیوی منتشر شده که در آن دود سیاهی از پالایشگاه نفتی ایلسکی در شهر جنوبی کراساندور روسیه بالا می‌آید. گفته می‌شود که این آتش به سرعت خاموش شده و کسی در این جریان آسیب ندیده است.

در نخستین ساعات صبح پنج‌شنبه هم این پالایشگاه هدف حمله چندین پهپاد قرار گرفته بود.

به نظر می‌رسد با توجه به این حملات و وعده پاسخ از سوی روس‌ها، طی روزهای آینده، روس‌ها عملیات گسترده‌ای در خاک اوکراین انجام خواهند داد.

گفته می‌شود ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در کشورش حضور نداشته و پس از فنلاند و هلند، قرار است به انگلستان سفر کند.

این پس از آن اتفاق افتاد که در روز چهارشنبه دو پهپاد که مسکو آنها را منتسب به اوکراین می‌داند به کاخ کرملین حمله کردند. روسیه این رویداد را تلاش کی‌یف برای ترور ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه می‌داند؛ اما اوکراین دست داشتن در این حمله را رد کرده است.

درگیری اوکراین و روسیه در روزهای اخیر شدت گرفته و شب گذشته رویترز گزارش داد که در نزدیکی مرکز کی‌یف صدای تیراندازی و انفجارهای بلند به گوش رسیده و مردم پایتخت اوکراین به پناهگاه‌های حمله هوایی رفته‌اند.

شاهدان عینی به رویترز گفتند که پهپادهایی را در آسمان کی‌یف مشاهده کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری اسپوتنیک

ارسال نظر