دو فرمانده ارتش روسیه در باخموت کشته شدند

روسیه امروز یکشنبه اعلام کرد، دو فرمانده این کشور در جریان درگیری در نزدیکی شهر باخموت در شرق اوکراین کشته شده‌اند.

دو فرمانده ارتش روسیه در باخموت کشته شدند

به گزارش مملکت آنلاین، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای کم سابقه با موضوع اعلام تلفات این کشور در میدان جنگ اوکراین اعلام کرد، ویاچسلاو ماکاروف، فرمانده هنگ چهار مکانیزه تفنگدار ارتش روسیه و یوگنی برووکو، معاون فرمانده یگان سیاسی نظامی این ارتش در جریان درگیری‌ها در شرق اوکراین کشته‌ شده‌اند.

این بیانیه در حالی منتشر شد که درگیری‌ها بر سر کسب کنترل شهر باخموت واقع در منطقه دونتسک در شرق اوکراین همچنان ادامه دارد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه تصریح شد، سرهنگ ماکاروف همچنان که هنگ او مشغول دفع حملات سربازان اوکراینی در جنوب منطقه کراسنه بود، کشته شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: دو حمله دشمن دفع شدند. در زمان تلاش برای دفع سومین حمله، فرمانده این هنگ جراحات جدی برداشته و در حین خارج سازی از میدان جنگ جان باخت.

همچنین بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، برووکو نیز در حالی که سربازان روسی مشغول دفع حملاتی در نقاط دیگر بودند کشته شد. در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که او "قهرمانانه و بعد از آنکه جراحات متعددی در اثر ترکش برداشت جان باخت."

مسکو با اشاره به گروه مزدور نظامی واگنر گفت، "چند دسته تهاجمی از نیروها" به نبرد برای کسب کنترل بخشهای غربی شهر باخموت با پشتیبانی نیروهای هوا برد ادامه داده‌اند.

وزارت دفاع روسیه با اشاره به شهر باخموت با نام روسی آن یعنی آرتیموفسک بیان داشت: "در طی روز گذشته دشمن تلاشهای گسترده‌ای برای شکست خط دفاعی سربازان ما در شمال و جنوب آرتیموفسک صورت داد. تمامی حملات نیروهای مسلح اوکراین دفع شده‌اند."

این بیانیه وزارت دفاع روسیه در حالی منتشر شد که این کشور معمولا اطلاعات تلفاتش در اوکراین را منتشر نمی‌کند.

سال گذشته میلادی، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفت، ۵۹۳۷ سرباز روسیه در اوکراین کشته‌ شده‌اند اما تحلیلگران نظامی می‌گویند، مسکو به دنبال پنهان کردن ابعاد تلفاتش در اوکراین است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فرانسه

ارسال نظر