گروه روسی واگنر مدعی تصرف کامل باخموت در اوکراین شد

رئیس گروه واگنر مدعی شد: باخموت را به طور کامل تسخیر کردیم.

گروه روسی واگنر مدعی تصرف کامل باخموت در اوکراین شد

به گزارش مملکت آنلاین، رئیس شرکت پیمانکاری نظامی روسی موسوم به گروه واگنر می‌گوید شهر باخموت، در استان دونتسک در شرق اوکراین به طور کامل تصرف شده است.

به گزارش خبرگزاری آلمان، یوگنی پریگوژین در ویدئویی که روز شنبه، ۲۰ مه (۳۰ اردیبهشت) منتشر شد در حالی که پرچم روسیه را در دست داشت این خبر را اعلام کرد.

از ماه‌ها پیش نبرد سختی میان نظامیان روسی و متحدان مسکو از یک طرف و نیروهای اوکراینی از طرف دیگر بر سر کنترل شهر باخموت در جریان است.

تا کنون نه منابع اوکراینی و نه منابع رسمی روسیه تسخیر باخموت را تائید نکرده‌اند. در روزهای گذشته نیروهای اوکراین اعلام کرده‌ بودند در جریان ضد حمله‌های خود، در مناطق اشغالی استان دونتسک پیشروی کرده‌اند.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه از ادامه درگیری‌های نظامی در اطراف باخموت خبر داده بود و نیروهای مسلح اوکراین شرایط در جبهه‌های این منطقه را دشوار عنوان کرده‌اند.

شهر باخموت تقریبا به طور کامل ویران شده و شدت درگیری‌ها بر سر کنترل این شهر، در حدود ۱۵ ماهی که از آغازتجاوز نظامیان روسی به اوکراین می‌گذرد در مناطق دیگر تجربه نشده است.

کارشناسان نظامی معتقدند جنگ بر سر شهر باخموت خونین‌ترین نبرد نیروهای پیاده نظام در اروپا از زمان خاتمه جنگ دوم جهانی تا کنون است.

تسخیر شهر باخموت می‌تواند راه پیشروی نیروهای روسی به مناطق مرکزی اوکراین را هموار کند و به همین دلیل نیروهای اوکراینی در ماه‌های گذشته تلاش کردند مانع این کار شوند.

بخش‌های بزرگی از ایالت دونتسک در نخستین روزهای تجاوز نظامیان روسی اشغال شد و اگر باخموت سقوط کند احتمال تسلط کامل مسکو و متحدانش بر تمام منطقه منتفی نیست.

یوگنی پریگوژین در حالی خبر تسخیر باخموت را اعلام کرد که دو هفته پیش در بیانیه‌ای تهدید کرده بود به دلیل تعلل روسیه در تامین مهمات مورد نیاز نیروهایش آنها را از جبهه‌های نبرد باخموت خارج می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: دویچه وله

ارسال نظر