گروه نظامی واگنر خروج خود از شهر جنگ زده باخموت را آغاز کرد

رئیس گروه نظامی خصوصی واگنر که در جنگ اوکراین به نیروهای روسیه کمک می‌کند، امروز پنج‌شنبه گفت که نیروهای این گروه خروج از شهر جنگ‌زده باخموت واقع در شرق اوکراین را آغاز کرده‌اند.

گروه نظامی واگنر خروج خود از شهر جنگ زده باخموت را آغاز کرد

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از شبکه اسکای نیوز، «یوگنی پریگوژین» فرمانده و رئیس گروه واگنر در ویدئویی که امروز در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، از آغاز خروج از باخموت خبر داد.

این گروه روز شنبه گذشته مدعی شد که کنترل این شهر را در دست گرفته و پس از آن ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به نیروهای واگنر و نیروهای ارتش روسیه بابت آن تبریک گفت. گروه واگنر که می‌گوید نیروهای ارتش روسیه در گرفتن این شهر کمکی به آنها نکرده‌اند، در آن زمان اعلام کرد که به زودی این شهر را ترک خواهد کرد و کنترل آن را به نیروهای روسیه می‌سپارد. کی‌یف این مساله را که شهر باخموت کلا به تصرف نیروهای واگنر و روس درآمده باشد، تکذیب می‌کند.

در ویدیوی امروز دیده می‌شود که پریگوژین در کنار یک گروه از مردان در کنار یک تانک ایستاده و با آنها دست می‌دهد.

اعضای واگنر به شدت درگیر جنگ برای گرفتن باخموت بوده‌اند که به کانون یکی از طولانی‌ترین و خونین‌ترین نبردهای جنگ روسیه و اوکراین تاکنون تبدیل شده است. نیروهای روسی و اوکراینی هر دو متحمل تلفات بالایی شدند و تصاویر ماهواره‌ای از این شهر نشان می‌دهد که ویرانی گسترده‌ای بر جای مانده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر