کشته شدن ۲۰ هزار سرباز روسی در جنگ باخموت با اوکراین

رئیس گروه پیمانکار نظامی واگنر گفت که بیش از ۲۰ هزار تن از نیروهایش در نبرد باخموت کشته شده‌اند.

کشته شدن ۲۰ هزار سرباز روسی در جنگ باخموت با اوکراین

به گزارش مملکت آنلاین، ، یوگنی پریگوژین، بنیان‌گذار و فرمانده گروه پیمانکار نظامی واگنر که گروهی خصوصی و وابسته به روسیه است، گفت که در نبرد خونین بر سر تصرف شهر باخموت بیش از ۲۰ هزار تن از سربازان خود را ازدست‌داده و نزدیک به ۲۰ درصد از ۵۰ هزار مجرم روس که از آغاز حمله روسیه به اوکراین به استخدام واگنر درآمدند، جان خود را ازدست‌داده‌اند.

این آمار اختلاف فاحشی با اظهارات مسکو دارد که تلفات جنگ اوکراین را تنها کمی بیش از ۶۰۰۰ تن اعلام کرده است. این آمار همچنین از تلفات تخمینی شوروی در جنگ افغانستان در سال‌ها ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۹ هم حدود ۵۰۰۰ تن بیشتر است. اوکراین آمار سربازان کشته‌شده خود از آغار حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ را اعلام نکرده است.

تحلیلگران بر این باورند که تنها جنگ ۹ماهه باخموت جان ده‌ها هزار سرباز روسیه را گرفته است، از جمله مجرمانی زندانیانی که ادعا می‌شود بدون گذراندن آموزش‌های کافی، به خط مقدم فرستاده شده‌اند.

پریگوژین در ویدیویی که سه‌شنبه منتشر کرد، گفت که هدف «نازی‌زدایی از اوکراین» که هدف اعلامی روسیه از آغاز این جنگ بود، با قوی‌تر شدن کی‌یف به یاری کمک‌های غرب، به خود مسکو آسیب زده است.

او همچنین گفت که نیروهای کرملین در خلال این جنگ افراد غیرنظامی را کشته‌اند، ادعایی که مسکو مکرراً و با شدت آن را رد کرده است.
پریگوژین که یک تاجری ثروتمند است و از دیرباز روابط نزدیکی با کرملین داشته، به داد و بیدادهایش معروف است که اغلب با فحاشی همراه هستند. او پیش‌ازاین هم ادعاهای غیر قابل اثباتی مطرح کرده که بعضی‌ها را پس گرفته است.

پیش‌تر در اوایل ماه میلادی جاری، سخنگوی پریگوژین ویدیویی از او منتشر کرد که در آن فریاد می‌کشید، فحش می‌داد، به ۳۰ جنازه که روی زمین افتاده بودند اشاره می‌کرد و می‌گفت که آن‌ها سربازان واگنر هستند و تنها در ۲۴ ساعت کشته شده‌اند. او مدعی شد که وزارت دفاع روسیه به نیروهای واگنر مهمات نمی‌دهد و تهدید کرد که نبرد باخموت را رها خواهد کرد.

او همچنین در مصاحبه‌ای در روز سه‌شنبه گفت که باتوجه‌به کمک‌های مداوم غرب به کی‌یف، ممکن است ضدحمله‌ای که اوکراین از مدت‌ها پیش از آن سخن گفته در هفته‌های آتی نیروهای روسیه را از شرق و جنوب اوکراین و حتی شبه‌جزیره کریمه خارج کند؛ شبه‌جزیره‌ای که روسیه آن را در سال ۲۰۱۴ به خاک خود ضمیمه کرد.

پریگوژین گفت: «این یک سناریوی بدبینانه است: به اوکراین موشک داده می‌شود، آن‌ها نیروهایشان را آماده کرده و به ضدحمله ادامه می‌دهند. به کریمه حمله کرده و تلاش خواهند کرد تا پل کریمه را (که این جزیره را به روسیه وصل می‌کند) نابود و زنجیره تأمین ما را قطع کنند. در نتیجه، ما باید برای جنگی سخت آماده باشیم».

چند روز پس از آنکه روسیه مدعی در دست‌گرفتن کنترل کامل باخموت شد، ستاد ارتش اوکراین امروز اعلام کرد که «درگیری شدید» در شهر هنوز ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

ارسال نظر