افزایش ۶۹ درصدی صادرات چین به کره شمالی

داده های منتشرشده از سوی گمرک چین نشان می دهد صادرات چین به کره شمالی در ماه آوریل (فروردین و اردیبهشت) نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

افزایش ۶۹ درصدی صادرات چین به کره شمالی

به گزارش مملکت آنلاین از رویترز، گمرک چین روز شنبه اعلام کرد محموله های خروجی چین به کره شمالی با ۶۹ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۶۶ میلیون دلار در ماه آوریل رسیده است.

بالاترین اقلام صادراتی از نظر ارزش، مو و پشم فرآوری شده مورد استفاده در کلاه گیس به ارزش حدود ۱۱.۶ میلیون دلار و دی آمونیوم هیدروژن فسفات، که به عنوان یک کود پرمصرف شناخته می شود، به ارزش ۸.۸۴ میلیون دلار بوده است. همچنین پیونگ یانگ در ماه آوریل ۵.۰۷ میلیون دلار برنج از چین خریداری کرد.

بر اساس داده های گمرک چین، در فاصله ماه های ژانویه تا آوریل، صادرات چین به کره شمالی از ۲۷۰.۵۹ میلیون دلار در سال گذشته به ۶۰۳ میلیون دلار افزایش یافت.

به گزارش رویترز، کره شمالی مدت‌هاست از کمبود مواد غذایی رنج می‌برد. روزنامه DongA Ilbo کره جنوبی اواخر بهمن گزارش داد که بحران غذایی پیونگ یانگ احتمالا رو به وخامت گذاشته است.

این کشور از سال ۲۰۰۶ به دلیل برنامه های موشکی و هسته ای خود تحت تحریم های مختلف و شدید سازمان ملل و کشورهای غربی قرار دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر