۶۴ میلیون نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات ترکیه

رئیس شورای عالی انتخابات ترکیه اعلام کرد: برای حضور در انتخابات همزمان ریاست جمهوری و پارلمانی این کشور در مجموع ۶۴ میلیون و ۱۱۳ هزار و ۹۴۱ نفر پای صندوق های رای می‌روند.

۶۴ میلیون نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات ترکیه

به گزارش مملکت آنلاین، انتخابات همزمان ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه در روز ۱۴ ماه می ۲۰۲۳(۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) برگزار خواهد شد و روند اخذ آرای مردم نیز از ساعت ۸ صبح آغاز و در ساعت ۱۷ همان روز به پایان می‌رسد.

بر اساس قوانین ترکیه، همه فرایند برگزاری انتخابات در این کشور توسط «شورای عالی انتخابات» مدیریت می‌شود و اعلام نتیجه انتخابات نیز تنها بر عهده آژانس آناتولی، خبرگزاری رسمی این کشور است.

شبکه ان.تی.وی ترکیه امروز به نقل از رئیس شورای عالی انتخابات اعلام کرد: ۶۰ میلیون و ۶۹۷ هزار و ۸۴۳ از واجدان شرایط رای دادن در این کشور، ساکن ترکیه بوده و سه میلیون و ۴۱۶ هزار و ۹۸ نفر نیز ساکن خارج از این کشور هستند.

احمد ینر بیان کرد: برای اخذ آرای مردم ترکیه در انتخابات پیش رو، ۱۹۱ هزار و ۸۸۴ صندوق رای در ۹۷۳ شهرستان ۸۱ استان پیش بینی شده است.

رئیس شورای عالی انتخابات اضافه کرد: در این دوره از انتخابات سرنوشت ساز ترکیه چهار میلیون و ۹۰۴ هزار و ۶۷۲ نفر رای اولی بوده و برای نخستین بار به پای صندوق های رای خواهند رفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر