آغاز ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ترکیه

ثبت نام نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ترکیه از امروز آغاز شد.

آغاز ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ترکیه

به گزارش مملکت آنلاین، داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در ترکیه به دو طریق معرفی از سوی احزاب سیاسی قانونی و ائتلاف‌های انتخاباتی و نیز معرفی از سوی رای دهندگان پس از جمع‌آوری ۱۰۰ هزار امضای شهروندان ترکیه می توانند نامزد انتخابات شوند.

شبکه تلویزیونی تی.آر.تی خبر ترکیه اعلام کرد:نامزدهای معرفی شده از امروز می توانند ثبت نام کنند.

بنا به اعلام این رسانه، مهلت ثبت نام برای نامزدهای معرفی شده از سوی شهروندان و رای دهندگان ساعت ۱۷ روز ۲۹ مارس(۹ فروردین ماه ۱۴۰۲) و برای نامزدهای معرفی شده از سوی احزاب سیاسی نیز ساعت ۱۷ روز ۲۳ مارس(سوم فروردین ماه ۱۴۰۲) خواهد بود.

بر اساس تقویم اعلام شده از سوی شورای عالی انتخابات ترکیه، برای انتخابات همزمان ریاست جمهوری و پارلمان ترکیه که ۲۴ اردیبهشت ماه برگزار می شود، نامزدها از امروز می توانند درخواست نامزدی خود را به این نهاد تحویل دهند.

بر اساس اعلام شورای عالی انتخابات ترکیه، ۲۲ تا ۲۷ ماه مارس(۲ تا ۷ فروردین ماه ۱۴۰۲) زمان جمع آوری ۱۰۰ هزار امضای شهروندان و رای دهندگان برای معرفی نامزدهای مستقل و غیرحزبی تعیین شده است.

بنا به اعلام این نهاد، فهرست نهایی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ترکیه ۳۱ مارس(۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۲) در روزنامه رسمی این کشور منتشر شد و همزمان با انتشار اسامی نامزدها،تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ترکیه نیز آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر