رقیب اصلی اردوغان در انتخابات معرفی شد

ائتلاف احزاب مخالف دولت ترکیه دوشنبه شب اعلام کرد، «کمال قلیچدار اوغلو» رهبر حزب جمهوری خواه خلق را به عنوان نامزد رقیب «رجب طیب اردوغان» برای انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور انتخاب کردند.

رقیب اصلی اردوغان در انتخابات معرفی شد

به گزارش مملکت آنلاین، ائتلاف مخالف دولت ترکیه اعلام کرد، «کمال قلیچداراوغلو»، رهبر حزب جمهوری خواه خلق نامزد مشترک آنها مقابل رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور در انتخابات آتی که قرار است در ۱۴ ماه می (24 اردیبهشت) برگزار شود، خواهد بود.

تمل کرم الله اوغلو رئیس حزب «سعادت» در جمع گروهی در خارج از مقر حزبش در آنکارا که رهبران ائتلاف موسم به «میز ششگانه» روز دوشنبه در آن دیدار کردند، گفت: «کمال قلیچداراوغلو نامزد ما برای ریاست جمهوری است.»

این در حالی است که حزب «خوب» که دومین حزب بزرگ در ائتلاف میز شش گانه است روز جمعه در یک کنفرانس خبری گفت که دیگر در این ائتلاف حضور ندارد. «مرال آکشنر» رهبر حزب خوب درخواست کرده بود که منصور یاواش شهردار آنکارا یا اکرم امام اوغلو شهردار استانبول جایگزین قلیچدار اوغلو در این نامزدی شوند.

ساعاتی قبل از اینکه پنج حزب باقیمانده در ائتلاف آماده معرفی قلیچدار اوغلو به عنوان نامزد ریاست جمهوری برای ائتلاف شوند، شهردار آنکارا و شهردار استانبول نشست کوتاهی با آکشنر برگزار کردند و وی پیشنهاد کرد که آنها معاون رئیس جمهور در صورت پیروزی احزاب مخالف در انتخابات، شوند.

کورشاد زورلو سخنگوی حزب خوب، به خبرنگاران گفت که آکشنر یک پیشنهاد جامع ارائه کرده است.

زورلو گفت آکشنر پیشنهادی را برای انتصاب شهرداران دو شهرداری به عنوان معاون اجرایی رئیس جمهور ارائه کرده است.

یک مقام ارشد حزب جمهوری خواه خلق به خبرگزاری رویترز گفت که حزب او با این پیشنهاد موافقت کرده است.

پیش تر موسسه پیمایش افکار عمومی او. آر. سی (ORC) نتایج آخرین نظرسنجی خود را منتشر و اعلام کرده بود که بر اساس نتایج این نظرسنجی، حزب حاکم «عدالت و توسعه» در رقابت‌های حزبی همچنان پیشتاز است و حزب جمهوری خواه خلق ترکیه نیز در رده دوم محبوبیت و مقبولیت قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: الجزیره

ارسال نظر