احتمال تعویق انتخابات ترکیه

رهبر حزب اپوزیسیون ترکیه امروز (جمعه) از احتمال به تعویق افتادن انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری این کشور خبر داد.

احتمال تعویق انتخابات ترکیه

به گزارش مملکت آنلاین، مرال آکشنر، رهبر حزب اپوزیسیون خوب اعلام کرد، انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه شاید از ۱۴ مه به ۱۸ ژوئن سال جاری میلادی موکول شود که علتش وقوع زمین لرزه مرگبار اخیر در جنوب شرق ترکیه است.

روز دوشنبه زمین لرزه ۷.۸ ریشتری در جنوب شرق ترکیه به وقوع پیوست که علاوه بر ترکیه، بخش‌هایی از سوریه را نیز لرزاند و تاکنون باعث کشته شدن بیش از ۲۰ هزار نفر و زخمی شدن بیش از ده‌ها هزار تن دیگر شده است.

روزنامه دووار ترکیه از قول آکشنر نوشت: نمی‌دانم که آیا انتخابات در ۱۴ مه سال جاری میلادی برگزار می‌شود یا نه اما فکر می‌کنم که مقام‌ها آن را به ۱۸ ژوئن ۲۰۲۳ موکول خواهند کرد.

اواخر ژانویه سال جاری میلادی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفته بود که انتخابات پارلمانی در کشور ۱۴ مه است که یک ماه جلوتر از زمان تعیین شده خواهد بود.

رسانه‌های ترکیه گزارش دادند که برای برگزاری انتخابات در آن تاریخ، تصمیم باید ۶۰ روز قبل اعلام شود، بنابراین رئیس جمهوری می‌تواند تاریخ دقیق انتخابات را در ۱۰ مارس اعلام کند.

حزب جنبش ملی گرای ترکیه و حزب حاکم عدالت و توسعه از اردوغان به عنوان تنها کاندیدای خود حمایت کرده‌اند. شش حزب اپوزیسیون نیز با تعیین یک کاندیدای مشترک موافقت کرده‌اند؛ اما هنوز نامی از این فرد آورده نشده است.

روز چهارشنبه، رسانه‌های ترکیه گزارش کردند که با وجود این زمین لرزه مرگبار، اردوغان تمایل خود را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در ۱۴ مه سال جاری میلادی اعلام کرده است.

انتهای پیام/

منبع: اسپوتنیک

ارسال نظر