کره شمالی حمله به فرودگاه سئول را شبیه سازی کرد

رزمایش کره شمالی تحت نظارت کیم جونگ اون با موضوع شبیه‌سازی حمله به فرودگاه کره جنوبی برگزار شد .

کره شمالی حمله به فرودگاه سئول را شبیه سازی کرد

به گزارش مملکت آنلاین، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به هنگام نظارت بر یک رزمایش تهاجمی توپخانه‌ای، بر لزوم آمادگی نیروهای نظامی کشورش برای پاسخگویی «قاطعانه» به هرگونه تحرکات جنگی «دیوانه‌وار» دشمنان تاکید کرد.

در این رزمایش که روز پنج‌شنبه برگزار شده است، حمله به فرودگاهی در کره جنوبی شبیه‌سازی شده بود. گزارش رسانه‌های کره شمالی از این رزمایش یک روز پس از آن منتشر شده است که ارتش کره جنوبی از پرتاب یک موشک بالستیک کوتاه‌برد توسط پیونگ‌یانگ خبر داده بود.

رزمایش تهاجمی کره شمالی پیش از رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا برگزار شده است. رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا که بنا به گزارش‌ها بزرگ‌ترین تمرین نظامی ترکیبی در سال‌های گذشته است از روز دوشنبه آینده آغاز می‌شود.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد که کیم جونگ اون به هنگام برگزاری رزمایش نیروهای نظامی کشورش بر آمادگی آن‌ها برای اجرای کامل ۲ ماموریت استراتژیک یعنی «جلوگیر از جنگ» و «به‌دست گرفتن ابتکار عمل در جنگ» تأکید کرده است. او همچنین به ارتش کره شمالی دستور داده است تا رزمایش‌های بیشتری را برای آمادگی در یک «جنگ واقعی» انجام دهند.

سخنان کیم جونگ اون در رزمایش روز پنج‌شنبه نیروهای نظامی کره شمالی بر اساس دکترین هسته‌ای این کشور است که سال گذشته به تصویب رسید.

در گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی به نوع سلاح‌های استفاده شده و شمار موشک‌های شلیک شده در رزمایش روز پنج‌شنبه نیروهای نظامی اشاره نشده است.

با وجود این، عکس‌های منتشر شده توسط روزنامه رسمی کره شمالی نشان می‌دهند که دست‌کم ۶ موشک از پرتابگرهایی در یک منطقه جنگلی ساحلی نامشخص شلیک شده‌اند.

تصاویر منتشره شده در رسانه‌های رسمی کره شمالی نشان می‌دهند که کیم جونگ اون به همراه دختر ۱۰ ساله‌اش بر رزمایش تهاجمی روز پنج‌شنبه نیروهای نظامی کشورش نظارت داشته است.

انتهای پیام/

منبع: یورونیوز

ارسال نظر