کره شمالی باز هم موشک شلیک کرد

خبرگزاری یونهاپ به نقل از رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گزارش داد، کره شمالی امروز (پنجشنبه) یک موشک بالستیک کوتاه برد به سمت دریای زرد شلیک کرد.

کره شمالی باز هم موشک شلیک کرد

به گزارش مملکت آنلاین،  پرتاب از منطقه شهر نامپو در کره شمالی حدود ساعت ۱۸:۲۰ به وقت محلی ثبت شده است.

این تازه‌ترین نمایش قدرت کره شمالی پیش از یک رزمایش بزرگ کره جنوبی و آمریکاست که قرار است از دوشنبه تا ۲۳ مارس برگزار شود. این رزمایش همزمان با تمرین آموزشی میدانی بزرگ به نام سپر جنگجو ادامه خواهد یافت.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت: ارتش ما ضمن تقویت نظارت و هوشیاری خود، وضعیت آمادگی کامل خود را با همکاری نزدیک با ایالات متحده حفظ می‌کند.

ماه گذشته، پیونگ یانگ هشدار داد که سئول و واشنگتن در صورت ادامه رزمایش‌های ترکیبی، که آن را آماده‌سازی برای جنگ تجاوزکارانه خوانده است، با اقدامات متقابل شدید «بی‌سابقه‌ای» مواجه خواهند شد.

در نشان دادن قدرت در برابر تحریکات احتمالی کره شمالی، ایالات متحده اخیراً دارایی های نظامی برجسته‌ای از جمله بمب افکن‌های استراتژیک B-۱B و B-۵۲H و همچنین یک زیردریایی هسته‌ای را در شبه جزیره کره مستقر کرده است. به گفته یک منبع آگاه، متحدان همچنین در حال مذاکره برای ارسال یک ناو هواپیمابر هسته‌ای به کره جنوبی در اواخر ماه جاری هستند.

انتهای پیام/

منبع: یونهاپ

ارسال نظر