کره‌شمالی آماده ماموریت‌های جنگی می‌شود

بر اساس گزارش رسانه دولتی کره شمالی، این کشور به "گسترش و سازماندهی مجدد" بسیاری از واحدهای ارتش خود مطابق با وضعیت‌های امنیتی جدید پرداخته و ماموریت‌های رزمی عملیاتی را به آنها تفویض کرده است.

کره‌شمالی آماده ماموریت‌های جنگی می‌شود

به گزارش مملکت آنلاین، این گزارش از سوی خبرگزاری دولتی کره شمالی و بعد از آن منتشر شد که ارتش این کشور چند روز قبل یک رژه نظامی بزرگ را به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس این ارتش برگزار کرده وموشک‌های بالستیک قاره‌پیما را به همراه دیگر تسلیحات پیشرفته و واحدهای نظامی جدید به نمایش گذاشت.

خبرگزاری رسمی کره شمالی (کی‌سی‌ان‌ای) در گزارش خود بدون توضیحات بیشتر درباره نحوه توسعه واحدهای ارتش تصریح کرد: "بسیاری از واحدها شامل نیروها و تسلیحات در ارتش خلق کره شمالی توسعه و سازماندهی مجدد یافته‌اند و با توجه به الزامات مربوط به وضعیت‌های جدید و تغییر در ماموریت‌های استراتژیک و تاکتیکی کلیت واحدها، به آنها ماموریت‌های رزمی عملیاتی بزرگی واگذار شد."

خبرگزاری رسمی کره شمالی در بیانیه‌ای به زبان انگلیسی نوشت، کره شمالی دست به طراحی دوباره رنگ‌های واحدهای ارتش زد به نحوی که "به صورت تمام و کمال منزلت و شرف آنها را در رژه گرامیداشت سالگرد تاسیس ارتش خلق کره متجلی کرد."

کره شمالی همچنین چندی قبل متعهد شده بود تا مانورهای ارتش خود را تشدید و گسترده کند و وضعیت آمادگی جنگی این ارتش را در پاسخ به رزمایش‌های نظامی مشترک سئول-واشنگتن با به‌کارگیری دارایی‌های راهبردی "تکمیل کند."

تصاویری که چند روز قبل از رژه نظامی کره شمالی با هدف به نمایش گذاشتن رنگ‌های جدید ارتش این کشور منتشر شدند، یک موشک بالستیک قاره پیمای هواسونگ-۱۷ را با ارقام ۲۰۲۲.۱۱ به تصویر کشیدند. این عکس به گمانه‌زنی درباره اینکه کره شمالی احتمالا یک واحد مسئول عملیات‌های موشک‌های بالستیک قاره پیما را در نوامبر سال گذشته میلادی ایجاد کرده، دامن زد.

رنگ‌های جدید مربوط به دفتر کل موشکی کره شمالی که برای نخستین بار در یک نشست مقامات نظامی این کشور در چند روز قبل رونمایی شد، در این رژه نظامی قابل تشخیص بود.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد در این رژه ستون‌های "نیروهای متخصصی نظیر فرماندهی یگان اطلاعاتی ۱۹۱" به نمایش درآمدند. ناظران گفتند، به نظر می‌رسد این واحد مسئول ارتباطات و اطلاعات کره شمالی باشد. حکومت کره شمالی وعده داده تا ماه آوریل یک ماهواره جاسوسی را به مدار زمین بفرستد.

انتهای پیام/

منبع: یونهاپ

ارسال نظر