زورگیران خشن تهران دستگیر شدند

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام باند چهار نفره زورگیری‌های خشن از مردم خبر داد.

زورگیران خشن تهران دستگیر شدند

به گزارش مملکت آنلاین، سرهنگ گودرز داوری در حاشیه دستگیری چهار سارق مسلح خشن که پیش از ظهر امروز در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در قلهک برگزار شد، گفت: چندی پیش با دستور مقام قضایی چند نفر از شهروندان به پایگاه سوم پلیس آگاهی مراجعه و اعلام کردند که با تهدید قمه و سلاح سرد از آنان زورگیری شده است. در همین راستا نیز تیمی ویژه از کارآگاهان این پایگاه رسیدگی به پرونده را در دستورکار خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه در جریان تحقیقات انجام شده از سوی کارآگاهان مشخص شد که تمامی سرقت‌های انجام شده با یکدیگر مرتبط است، گفت: همین موضوع این اطمینان را در کارآگاهان ایجاد کرد که با یک گروه از سارقان حرفه‌ای مواجه هستند. در همین راستا نیز از تمامی امکانات و اقدامات فنی برای شناسایی سارقان استفاده شد و سرانجام نیز هویت آنان با استفاده از تصاویر استخراج شده از دوربین‌های مداربسته و اظهارات شکات مورد شناسایی قرار گرفت.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه مخفیگاه این افراد شناسایی و هماهنگی با مقام قضایی برای دستگیری آنان انجام شد، گفت: ماموران پلیس با حضور در مخفیگاه متهمان، هر چهار نفر را در عملیاتی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. این افراد در مقر پلیس تحت بازجویی قرار گرفته و به ۱۰۰ فقره زورگیری و سرقت با همین شیوه اعتراف کردند. تاکنون ۳۰ تن از شکات و مالباختگان نیز این افراد را مورد شناسایی قرار داده‌اند.

داوری درباره محدوده فعالیت این سارقان نیز گفت: سارقان دستگیر شده عمده جرائم خود را در محدوده مرکز و شمال تهران انجام داده بودند. آنان پس از شناسایی افرادی که درحال کار با گوشی تلفن همراه گرانقیمت بوده یا وسیله گرانبهایی به همراه داشته به طرف مالباخته رفته و با تهدید قمه و چاقو از وی زورگیری کرده بودند. در برخی موارد هم که با مقاومت مالباخته مواجه شده بودند، او را مجروح کرده و سرقت کرده بودند. تاکنون سه مالباخته که مورد آسیب جسمی نیز قرار گرفته‌اند شناسایی شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مبارزه همه جانبه با سرقت و به خصوص سرقت‌های خشن جزو اولویت‌های اصلی پلیس است، گفت: در همین راستا نیز تحقیقات تکمیلی پلیس آگاهی برای کشف دیگر جرائم ارتکابی احتمالی و نیز شناسایی و بازداشت مالخران اموال مسروقه این باند ادامه دارد. متهمان نیز با تکمیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر