افزایش ۱۳درصدی تولید عسل در استان همدان

سرپرست مدیریت امور طیور و پرورش زنبورعسل سازمان جهادکشاورزی استان همدان از تولید بیش از ۴۳۹۲ تن عسل در همدان خبر داد و گفت: با وجود خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی افزایش تولید در دستور کار بوده است.

افزایش ۱۳درصدی تولید عسل در استان همدان

به گزارش مملکت آنلاین، میثم پورطلوعی با اشاره به پایان سرشماری زنبورستان‌های استان در سال ۱۴۰۲، اظهارکرد: تولید هر کندو طی سال‌جاری هشت کیلو و ۶۰۰ گرم عسل بوده است.

وی با بیان اینکه در مجموع با ۲۳۹۹ زنبورستان و ۲۷۸۹ نفر شاغل، از ۵۱۳ هزار و ۲۵۱ کندو، ۴۳۹۲ تن عسل تولید شده است، افزود: این میزان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

سرپرست مدیریت امور طیور و پرورش زنبور عسل سازمان جهادکشاورزی استان همدان یادآور شد: علاوه بر افزایش ۱۳ درصدی تولید، تعداد کندوهای زنبورستان‌ها نیز در سال‌جاری نسبت به سال پیش افزایش ۲۵ درصدی داشته است.

پورطلوعی در ادامه از دستورالعمل سرشماری میدانی زنبورستان‌ها یاد کرد و گفت‌: از ۱۷ مهرماه سال‌جاری عملیات میدانی سرشماری آغاز و تا ۲۷ مهر ادامه داشت به طوری که طی این مدت زنبورداران انتقال و کوچ نداشته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه پایان سرشماری نیز ۱۶ آذر اعلام و تأیید شده است، اظهار کرد: طی این فرآیند در نهایت تعداد زنبورستان‌ها، تعداد کندو و میزان تولید عسل در استان برآورد شده است.

سرپرست مدیریت امور طیور و پرورش زنبور عسل سازمان جهادکشاورزی استان همدان به دقت بالای این سرشماری اشاره کرد و افزود: با انجام سرشماری و عملیات میدانی زنبورستان‌های فعال شناسایی می‌شوند، از سوی دیگر با ثبت در سامانه سرشماری کد رهگیری دریافت می‌کنند.

وی درباره مزایای دریافت کد رهگیری تأکید کرد: دریافت تسهیلات و دریافت نهاده‌های نیمه‌یارانه‌ای همچون شکر با دریافت کد رهگیری و ثبت در سامانه سرشماری میسر می‌شود از همین رو این اقدام را می‌توان در راستای توزیع عادلانه نهاده‌های نیمه یارانه‌ای دانست‌.

پورطلوعی به افزایش تولید عسل در استان تأکید کرد و گفت: با وجود خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی افزایش تولید عسل در دستور کار بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر