آبرسانی به ایوان ۱۷۵۰ میلیارد هزینه داشته است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام با بیان اینکه یک هزار و ۷۵۰ میلیارد برای طرح آبرسانی به شهر ایوان هزینه شده است، گفت: تامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی بایستی به سمت و سوی تصفیه خانه‌های فاضلاب سوق داده شود.

آبرسانی به ایوان ۱۷۵۰ میلیارد هزینه داشته است

به گزارش مملکت آنلاین، سعید هژبری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام در جلسه شورای فنی استان با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی، با اشاره به طرح تصفیه خانه آب شهر ایوان اظهار کرد: یکی از اولویت‌های اساسی که باید در استان مورد توجه مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوطه قرار گیرد، تلاش برای تکمیل زنجیره تامین آب مورد نیاز در سطح استان است.

وی با اشاره به اینکه طرح تصفیه خانه فاضلاب شهر ایوان کار ارزشمند و دارای مدل استاندارد روز است، بر تسریع در رفع مشکلات آن تاکید کرد و گفت: طرح آبرسانی به شهرستان ایوان شامل ۲ پروژه شامل پروژه آبرسانی به ایوان و پروژه تصفیه خانه آب شرب ایوان بوده است.

وی با بیان اینکه پروژه آبرسانی سال ۱۳۸۹ شروع شده و سال ۱۳۹۳ به مرحله بهره برادری رسیده است، گفت: پروژه تصفیه خانه آب شرب ایوان در سال ۱۳۹۵ شروع شده و آماده افتتاح است.

وی گفت: قرارداد این طرح، از نوع BOT است، یعنی ساخت، بهره برداری و واگذاری آن توسط بخش خصوصی تا ۲۵ سال انجام شده و بعد از آن، تجهیزات را بروزرسانی کرده و به دولت تحویل داده می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام با بیان اینکه کل اعتبار هزینه شده برای این طرح حدود ۱۷۵ میلیارد تومان بوده است، افزود: پروژه تصفیه خانه آب شرب شهرستان ایوان از اسفند ۱۴۰۱ به طور آزمایشی در مدار بهره بردای قرار گرفته و افتتاح رسمی آن در دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مدیریت مصرف آب در حوزه کشاورزی و شرب، بیان کرد: با توجه به چالش‌ها و مشکلات پیش رو در حوزه کمبود آب و لزوم مدیریت مصرف آن، بایستی آب مورد نیاز بخش کشاورزی به سمت و سوی تصفیه خانه‌های فاضلاب سوق داده شود.

وی در ادامه به نحوه نگهداری از طرح‌های کلان در استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه فرهنگ نگهداری از این پروژه‌ها در بین دستگاه‌های اجرایی استان مغفول مانده و باید طوری به گونه‌ای برنامه ریزی شود که هرآنچه ساخته، تکمیل و راه اندازی شده، مورد نگهداری نیز قرار گیرند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام با تاکید بر رعایت استاندارد‌های لازم در طرح‌ها و توجه به اکوسیستم در اجرای پروژه ها، بیان کرد: طرح مطالعه و مصالح بکار رفته در تمامی پروژه باید دارای استاندارد لازم باشد و در ساخت و ساز‌ها رعایت ملاحظات فنی نیز ضرورت دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر