افتتاح ۲ طرح بزرگ آبرسانی در استان البرز

۲ طرح بزرگ آبرسانی به منظور کاهش تنش آبی و پایداری شبکه توزیع آب امروز (پنجشنبه) با حضور «علی اکبر محرابیان» وزیر نیرو در مناطق شهری و روستایی استان البرز به بهره برداری رسید.

افتتاح ۲ طرح بزرگ آبرسانی در استان البرز

به گزارش مملکت آنلاین، حمیدرضا نامداری مدیرعامل شرکت آبفا استان البرز در آیین راه اندازی این طرح ها گفت: بخش سوم تصفیه خانه شماره ۲ کلانشهر کرج با آبدهی ۵۰۰ لیتر برثانیه از جمله طرح هایی است که با هدف تامین آب مناطق کرج مرکزی، رجایی شهر، کمالشهر و مهرشهر احداث و تکمیل و وارد مدار شد.

وی ادامه داد: این طرح که افزون بر ۱۸۰ میلیارد تومان از محل اعتبارهای شرکت آبفا هزینه در بر داشته است، آب آشامیدنی ۲۰۰ هزار شهروند البرزی را تامین می کند.

نامداری گفت: مجموعه مخازن ذخیره آب کرج مرکزی، مهرشهر، رجایی شهر، روستاهای ایقربلاغ، هیو و قاسم آباد بزرگ دیگر طرح آبرسانی است که با صرف ۱۳۰ میلیارد تومان گشایش یافت.

وی بیان کرد: با افتتاح این طرح ها به ظرفیت ۱۸ هزار و ۵۰۰ متر مکعب بخش زیادی از تنش آبی استان البرز فروکش کرد و ساکنان این مناطق از آب شرب سالم بهره مند شدند.

همچنین با حضور وزیر نیرو و استاندار البرز عملیات اجرایی طرح های حفاری، تجهیز و مهندسی دوباره ۶۵ حلقه چاه و خطوط انتقال وتوزیع اصلی آب مناطق کرج مرکزی، مهرشهر، رجایی شهر، ماهدشت، کمالشهر، محمدشهر، نظرآباد، آسارا، فردیس، گرمدره، چهارباغ و مهستان استان البرز آغاز شد. برای اجرای این طرح ها در مجموع با آبدهی ۳۰۰ لیتر برثانیه افزون بر ۴۳۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر