۵۲۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی سرعین سنددار شدند

مدیر جهاد کشاورزی سرعین گفت: تاکنون پنج هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی در این شهرستان سنددار شده است.

۵۲۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی سرعین سنددار شدند

به گزارش مملکت آنلاین، داور داوردان افزود: سند مابقی اراضی کشاورزی نیز تا پایان شهریورماه امسال صادر خواهد شد.

وی بیان کرد: شهرستان سرعین در رفع تداخلات اراضی در استان اردبیل رتبه اول را دارد.

وی ادامه داد: با رفع تداخلات امور اراضی در شهرستان سرعین اختلافات بین مردم، کشاورزان و نسخ‌داران با دولت به عنوان اراضی ملی برای همیشه حل و فصل شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین افزود: تلاش می‌شود با همکاری اداره ثبت اسناد، طرح کاداستر برای تمامی اراضی کشاورزی در شهرستان سرعین اجرایی شود.

داوردان از وجود ۳۲ پلاک ثبتی در شهرستان سرعین خبر داد و گفت: رفع تداخل در آنها به اتمام رسیده و با سنددار شدن آنها اختلاف اراضی در بین کشاورزان و یا بین دولت و کشاورزان که یکی از معضلات و مشکلات اجتماعی بود، برای همیشه پایان خواهد یافت.

وی ادامه داد: طرح تهیه کاداستر و صدور سند اراضی کشاورزی یک پروژه ملی و مشترک بین دستگاه‌های اجرایی بوده و اتمام این پروژه به نفع کشاورزان خواهد بود.

او با تاکید بر لزوم حفظ و حراست از خاک زراعی به عنوان یک موهبت الهی گفت: خاک زراعی بستر مناسب برای حاکمیت امنیت غذایی در کشور را فراهم می‌کند و خودکفایی در محصولات استراتژیک در سایه پاسداری از اراضی کشاورزی محقق خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین زمین‌خواری را از مهم‌ترین تهدیدهای پیش روی زمین‌های زراعی ذکر کرد و افزود: حدنگاری، صدور سند و رفع تداخلات یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که با جدیت توسط جهاد کشاورزی دنبال می‌شود.

داوردان ، حفاظت از اراضی کشاورزی را وظیفه قانونی و شرعی برشمرد و اظهار کرد: با توجه به اینکه امروز ویلاسازی بلای جان زمین‌های کشاورزی شده است، پیشگیری مهم‌تر از درمان است و قبل از اینکه خاک زراعی توسط عده‌ای سودجو و منفعت‌طلب تخریب شود، باید جلوی آن گرفته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر