آغاز برداشت گوجه سبز نوبرانه از باغات خراسان شمالی

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: برداشت گوجه سبز نخستین میوه نوبرانه از سطح ۲۵۰ هکتار از باغ‌های استان آغاز شد.

آغاز برداشت گوجه سبز نوبرانه از باغات خراسان شمالی

به گزارش مملکت آنلاین، محمد عفتی اظهار کرد: در هر هکتار از باغ های گوجه سبز استان ۲ و نیم تُن محصول برداشت و در مجموع پیش بینی می شود که امسال باغ‌داران ۶۵۰ تُن گوجه سبز برداشت کنند.

وی افزود: گوجه سبز به عنوان محصول نوبرانه ارزش اقتصادی بسیار بالایی دارد و کشاورزان برای رسیدن به بازده سود مناسب نسبت به کشت این محصول اقدام کنند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم گوجه سبز با توجه به نوع رقم آن بین ۳۰ تا ۲۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می رسد و رقم شهریاری آن از کیفیت و ارزش اقتصادی بالاتری برخوردار است.

وی ادامه داد: باغات روستاهای محمدآباد مانه و سملقان و روستای دهک اسفراین بعنوان مرکز برداشت گوجه سبز در خراسان شمالی شناخته می شود و همواره در فصل بهار نیاز بازار استان را تامین می کنند.

عفتی یادآور شد: میوه های نوبرانه گوجه سبز، بادام، هلو، شلیل، گیلاس و انگور امسال برای نخستین بار در سطح یک هکتار و ۳۰۰ متر مربع از گلخانه های استان کشت شد و در سال های آینده رونق مناسبی به بازار این میوه ها می دهد.

وی تصریح کرد: تولید میوه های نوبرانه در فضای بسته و گلخانه ای به صورت آزمونه در شهرستان مانه و سملقان اجرایی شده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در ادامه عنوان کرد: نهال خوب، پایه و رکن هر باغی را تشکیل می دهد و کشاورزان باید در ایجاد باغ ها از نهال های مناسب پر محصول و بازار پسند استفاده کنند.

عفتی خاطرنشان کرد: کشاورزان در ایجاد باغ ها باید توصیه های کارشناسان مربوط و فنی را مورد توجه قرار دهند و هدف آنان باید در مرحله اول ایجاد درآمد، صرفه اقتصادی و بازار مناسب باشد که این مهم می طلبد نسبت به ارقام های مختلف حساس باشند و با کارشناسان مشورت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر