مشکل گاز هم تقصیر مردم شد / آذربایجان‌غربی در آستانه گازرسانی به همه روستاها

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با اشاره به قطع نشدن گاز خانه‌های استان در دو ماه گذشته گفت: بدلیل ارزان بودن سوخت و انرژی این روزها شاهد ترافیک سنگین در ارومیه و بالا بودن مصرف گاز هستیم.

مشکل گاز هم تقصیر مردم شد / آذربایجان‌غربی در آستانه گازرسانی به همه روستاها

به گزارش مملکت آنلاین، این روزها وضعیت گاز و مشکلات مربوط به آن به تیتر نخست رسانه‌ها تبدیل شده است.

علیرضا شیخی مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌غربی در نشست خبری با خبرنگاران گفت: استان آذربایجان‌غربی جزو استان‌های پرمصرف کشور محسوب می‌شود بطوریکه مصرف گاز نیروگاه‌های استان به اندازه مصرف جمعیت شهر ارومیه و مصرف خودروها به اندازه مصرف نیروگاه خوی است.

وی افزود: علی‌رغم مصرف بالا و مشکلات موجود، گاز هیچ خانه‌ای در استان در دو ماه اخیر قطع نشده درحالیکه ۵۲ درصد از مشترکین استان پرمصرف، ۱۵ درصد از مشترکین کمتر از الگوی مصرف گاز استفاده کرده و شامل گاز رایگان و ۳۳ درصد مشترکین نیز الگوی مصرف را رعایت کرده و مشمول جریمه نشدند.

او در اظهارنظری عجیب گفت: به دلیل ارزانی بنزین و گاز شاهد ترافیک بالای ایجاد شده در سطح شهر و خیابان‌ها هستیم ضمن اینکه در ایران تقریبا هزینه‌های سوخت رایگان است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با بیان اینکه میانگین گازرسانی شهری در استان نسبت به متوسط کشوری ۹۹.۸ درصد است، گفت: بغیر از شهر قطور که شامل حدود ۱۶۰۰ خانوار هستند و سال آینده گازرسانی می شود، مابقی شهرهای استان تا آخر سال گازرسانی می شوند.

شیخی گفت: ۲۸۳۱ روستا در استان وجود دارد که ۲۵۴۶ روستا بالای بیست خانوار و قابلیت گازرسانی دارند و با درنظر گرفتن اعتبار ۴۵ میلیون تومانی به ازای هر خانوار روستایی هم اکنون حدود ۵۰ روستا باقی مانده‌اند که در مرحله مطالعاتی هستند، اگر این تعداد هم تا پایان سال آینده گازرسانی شوند، در هفته دولت ۱۴۰۳ تمام روستاهای استان از نعمت گاز برخوردار شده و به ۹۵-۹۴ درصد خانوار روستایی از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

شیخی اظهار کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده، ۶هزار بخاری هرموتیک که ۴۰ درصد مصرف کمتری نسبت به بخاری‌های معمول دارد برای استان آذربایجان‌غربی درنظر گرفته شده که بین خانواده‌های تحت پوشش توزیع خواهدشد.

وی در خصوص طرح رایگان تنظیم و بهینه‌سازی موتورخانه‌ها نیز گفت: این طرح تاثیر قابل توجهی در کاهش مصرف سوخت داشته و همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر