مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران : ‌قبض گاز محرومان رایگان می‌شود

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران گفت: بر اساس بند (ک) تبصره ۱۵ بودجه سال ۱۴۰۱، گاز مشترکان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی رایگان است. منابع لازم برای این امر و تحقق این بند قانونی از طریق افزایش تعرفه گاز مشترکان پرمصرف تأمین می‌شود.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران : ‌قبض گاز محرومان رایگان می‌شود

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از وزارت نفت، مجید چگنی در این باره اظهار کرد: حدود ۹۳۵ هزار مشترک کمیته امداد از این بند قانونی استفاده می‌کنند، همچنین مددجویان سازمان بهزیستی نیز ۳۲۴ هزار مشترک هستند که در مجموع حدود یک میلیون و ۲۶۰ هزار مشترک تحت پوشش این بند قانونی، گازشان رایگان است.

وی تأکید کرد: از کمیته امداد و سازمان بهزیستی درخواست کردیم مشترکان جامانده را به لیست‌شان اضافه کنند و اگر افرادی تحت پوشش این دو نهاد مهم هستند و هنوز از قبض رایگان استفاده نمی‌کنند، معرفی شده تا به لیست اضافه شده و تحت پوشش قرار بگیرند.

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان اینکه با پایداری هوای سرد در کشور، افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری به حدود ۶۰۰ میلیون مترمکعب در روز رسیده است، افزود: از مردم عزیز درخواست می‌کنیم که با مصرف بهینه، این مقدار را کاهش دهند.

چگنی تأکید کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، استان تهران بالاترین مصرف گاز را داشته و استان‌های خراسان رضوی، اصفهان و مازندران در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. امیدواریم مردم کمک کنند که این مقدار کاهش یابد تا در گازرسانی به سایر بخش‌ها از جمله صنعت، با محدودیت‌ مواجه نشویم.

انتهای پیام/

ارسال نظر