حداقل ۱۰ درصد اعتبار تملک دارایی استان‌ها به طرح‌ها و پروژه‌های دانش‌بنیان اختصاص دارد

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم گفت: ۱۰ درصد از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها وارد حوزه فناوری شده‌اند و به شدت در این بخش ضعیف عمل کردیم.

به گزارش مملکت آنلاین، دکتر علی خیرالدین در نشست با اساتید دانشگاه‌های لرستان با بیان اینکه فعالیت‌های دانشجویی در حوزه فناوری بسیار باارزش است و می‌توان در دانشگاه لرستان روی انجمن‌های علمی و فناوری کار کرد، افزود: نیاز است در لرستان این انجمن‌ها شروع شود و دانشگاه محور این مساله باشد.

وی ادامه داد: ایجاد مراکز رشد و پردیس‌ها با مشارکت پارک علم و فناوری با دانشگاه ضروری است و  تحقق این امر می‌تواند در زمینه‌های مختلف مشکلات را مرتفع سازد.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم با بیان اینکه دانشگاه‌های استان از پتانسیل و ظرفیت همدیگر استفاده کنند، گفت: ماده ۳۴ ضوابط اجرایی بودجه ۱۴۰۱  پتانسیل خوبی است و براساس آن استان‌ها موظف هستند حداقل ۱۰ درصد اعتبار تملک دارایی استان‌ها را به طرح‌ها و پروژه‌های دانش‌بنیان اختصاص دهند و برای تکمیل پروژه‌های فناوری می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

خیرالدین بیان کرد: با تکیه بر اعتبار تملک دارایی استان می‌توان صندوق پژوهش و فناوری در لرستان تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه برای دستیار فناوری به پارک استان ۳۱۰ میلیون تومان اعتبار داده شده است، افزود: هر قدر دانشجو به عنوان دستیار فناور جذب کنید وزارت علوم از آنها حمایت خواهد کرد.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم با بیان اینکه ۱۰ درصد از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها وارد حوزه فناوری شده‌اند و به شدت در این بخش ضعیف عمل کردیم، بیان کرد: حضور این اعضا در حوزه‌های فناوری زمینه رشد و توسعه علمی را در کشور فراهم می‌کند.

خیرالهی با بیان اینکه  ظرفیت‌های مختلف در پارک علم و فناوری تعریف شده و استفاده از نیروهای متخصص در این بخش ضروری است، بیان کرد: آیین‌نامه حمایت از تولیدات دانش‌بنیان و اشتغال آفرین تدوین شده، در حوزه اساتید فناوری هرچه تعداد بیشتری جذب شود، قول حمایت خواهیم داد.

وی افزود: اگر این رویکرد در دانشگاه‌ها ادامه یابد زمینه تعطیلی آن مرکز علمی فراهم می‌شود، ایجاد شرکت‌های درآمدزا با مشارکت دانشگاه و پارک علم و فناوری می‌تواند بخشی از هزینه‌های مراکز علمی را تامین کند.

معاون وزیر با تاکید بر اینکه فناوری انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است، تصریح کرد: دانشگاه آزاد با تغییر رویکرد خود وارد حوزه فناوری شده و بخشی از مشکلات آنان مرتفع شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر