اعلام شاخص های انتخاب دانشجویان نمونه بین‌الملل/تقویت دیپلماسی علمی در دستور کار است

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: مولفه‌هایی مانند سلامت در حوزه‌های آموزش، فرهنگ، پژوهش و فناوری به عنوان شاخصه انتخاب دانشجویان نمونه ملاک قرار گرفته است،البته ممکن است که یک دانشجو تمام این ویژگی‌ها را نداشته باشد.

اعلام شاخص های انتخاب دانشجویان نمونه بین‌الملل/تقویت دیپلماسی علمی در دستور کار است

به گزارش مملکت آنلاین، دکتر هاشم داداش‌پور در جشنواره تقدیر از دانشجویان نمونه بین‌المللی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که امروز، دوشنبه ۱۸ مهر ماه در وزارت علوم برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه تقویت دیپلماسی علمی در دستور کار وزارت علوم قرار گرفته است،تصریح کرد: این جلسه تقدیر از دانشجویان بین الملل نمونه در راستای تقویت دیپلماسی علمی است.

وی ادامه داد: هم اکنون حدود ۱۰۰ هزار دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه‌های ایران تحصیل می‌کنند. این عدد در مقایسه با دیگر کشورهای دیگر چندان زیاد نیست اما ایران جایگاه والایی دارد و تعداد دانشجویان بین الملل می تواند بیشتر باشد.

رئیس سازمان دانشجویان با بیان اینکه مهمان‌نوازی از ویژگی‌های شاخص ایرانیان است، عنوان کرد: آیین تکریم از دانشجویان بین الملل نمونه در روزهای گرامی هفته وحدت برگزار می‌شود واین نخستین آیین تکریم دانشجویان بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه سازمان امور دانشجویان نیز همچون دولت سیزدهم نگاه مردمی دارد، تصریح کرد: حدود ۷۰ جلسه با دانشجویان بین‌الملل داشته‌ایم تا بتوانیم چالش‌ها، مشکلات و راهکارهای پیشنهادی آنها را بشنویم.

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه برخی از دانشجویان بین‌الملل در حوزه امور فرهنگی حضور داشته‌اند، اظهار کرد: در این راستا در اولین دوره المپیاد ورزشی که در مازندران برگزار کردیم، بخشی از دانشجویان بین‌المل نیز حضور داشتند.

دکتر داداش‌پور با بیان اینکه دانشجویان برتر بومی در حوزه آموزش انتخاب سالانه انتخاب می‌شوند، گفت: این نگاه در حوزه دانشجویان بین‌الملل نیز ایجاد کردیم و برای نخستین‌بار آیین انتخاب دانش‌جویان بین الملل برتر را برگزار می‌کنیم. تصمیم بر این داریم که جشنواره "ترین"‌ها را در آینده برگزار کنیم. آیین انتخاب دانشجویان برتر بومی نیز در یک مراسم جداگانه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر