ادامه بمباران گسترده اوکراین توسط نیروهای روسی

مقامات اوکراینی ساعتی پیش از حملات گسترده روسیه به اوکراین خبر دادند و گفتند: در حالی که مسکو برای تعطیلات گرامیداشت «روز پیروزی» خود در ۹ ماه مه (۱۹ اردیبهشت) مصادف با سالگرد شکست آلمان نازی آماده می‌شود، این کشور موج گسترده‌ای از حملات را به سراسر اوکراین آغاز کرده است.

ادامه بمباران گسترده اوکراین توسط نیروهای روسی

به گزارش مملکت آنلاین، مقامات اوکراینی اعلام کردند در حالی که موشک‌های روسیه بامداد امروز (دوشنبه) یک انبار مواد غذایی را در شهر بندری اودسا در دریای سیاه به آتش کشیدند و انفجارهایی در چندین منطقه دیگر اوکراین گزارش شده است، در اثر حملات روسیه به کی‌یف حداقل پنج نفر زخمی شدند.

حملات جدید در حالی صورت می‌گیرد که مسکو برای رژه روز پیروزی خود در روز سه‌شنبه آماده می‌شود، یک سالگرد کلیدی برای ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه که روح ارتش شوروی را که نیروهای آلمان نازی را شکست داد برانگیخته و اعلام کرده است که روسیه اوکراینی را که در سیطره تجسم نازی قرار دارد، شکست خواهد داد.

ژنرال ارشد اوکراینی که مسئول دفاع از شهر محاصره شده باخموت است، گفت: پس از اینکه به نظر می‌رسد گروه واگنر از عقب‌نشینی خود از این شهر منصرف شده است، روسیه گلوله‌باران باخموت را تشدید کرد تا بتواند آن را تا روز سه‌شنبه تصرف کند.

شهردار ویتالی کلیچکو در کانال پیام رسان تلگرام خود گفت: سه نفر در انفجارها در منطقه سولومیانسکی کی‌یف زخمی شدند و دو نفر دیگر بر اثر سقوط لاشه هواپیمای بدون سرنشین به منطقه سویاتوشین در غرب پایتخت اوکراین زخمی شدند.

اداره نظامی کی‌یف اعلام کرد که لاشه هواپیمای بدون سرنشین بر روی باند فرودگاه ژولیانی، یکی از دو فرودگاه مسافربری پایتخت اوکراین سقوط کرد اما آتش‌سوزی در پی نداشت.

شاهدان عینی به رویترز گفتند که صدای انفجارهای متعددی را در کی‌یف شنیده‌اند و مقامات محلی اعلام کردند که سامانه‌های پدافند هوایی این شهر در حال دفع این حملات هستند اما هنوز مشخص نیست که چه تعداد پهپاد روسی به کی‌یف اعزام شده است.

سرهی براتچوک سخنگوی اداره نظامی اودسا در کانال تلگرام خود عکس‌هایی از یک سازه بزرگ که به‌طور کامل در شعله‌های آتش سوخته است را منتشر کرد که به گفته او حاصل حمله روسیه به یک انبار مواد غذایی و ساختمان‌های اطراف آن است.

پس از اینکه هشدارهای حمله هوایی برای ساعت‌ها در حدود دو سوم اوکراین پخش شد، همچنین گزارش‌های رسانه‌ای از شنیده شدن صداهای انفجار در منطقه جنوبی خرسون و نیز در منطقه زاپوریژیا در جنوب شرقی اوکراین منتشر شد.

انتهای پیام/

منبع: رویترز

ارسال نظر