ترکیه: توییتر اطلاعات تحریک آمیز درباره انتخابات منتشر می‌کند

روزنامه ترکی صباح امروز (جمعه) پلتفورم توییتر را به حمایت از نیروهای اپوزیسیون در انتخابات سراسری قریب‌الوقوع این کشور که قرار است ۱۴ مه (۲۴ اردیبهشت) برگزار شود و ایجاد حساب‌های کاربری برای پخش اطلاعات تحریک‌آمیز درباره دولت فعلی متهم کرد.

ترکیه: توییتر اطلاعات تحریک آمیز درباره انتخابات منتشر می‌کند

به گزارش مملکت آنلاین ، ایلان ماسک، مالک توییتر و میلیاردر آمریکایی در نوامبر سال ۲۰۲۲ میلادی گفته بود که توییتر تحت رئیس قبلی در انتخابات سراسر جهان مداخله کرده بود و در نتیجه قابل اعتماد نیست. به دنبال این اظهارات ماسک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه غرب را به اتخاذ معیار دوگانه در زمینه آزادی مطبوعاتی متهم کرد چرا که در مقابل افزایش سانسورهای توییتر ساکت مانده است.

روزنامه صباح مدعی شد که توییتر کار و فعالیت برای اپوزیسیون ترکیه را آغاز کرده تا به آن در پیروزی در انتخابات سراسری قریب‌الوقوع کمک کند.

این روزنامه گزارش داد، حدود ۲۵ درصد از پیام‌های تحریک‌آمیز در توییتر از "حساب‌های کاربری جعلی" منتشر می‌شوند که اطلاعاتی را نیز درباره فروپاشی ادعاشده یک سد در جریان زلزله‌های مهیب اخیر به اشتراک گذاشتند.    

در این گزارش آمده است، جدول زمانی کاربران توییتر در ترکیه پیام‌های روزنامه‌نگاران و سیاستمداران اپوزیسیون و همچنین اعضای سازمان فتح‌الله گولن و حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به پ.ک.ک را که هر دو از سوی آنکارا تروریست محسوب می‌شوند، نشان می‌دهد در حالی که "صفحه اردوغان که محبوب‌ترین فرد در ترکیه است هرگز در بین حساب‌های کاربری پیشنهادی نشان داده نمی‌شود."

انتهای پیام/

منبع: اسپوتنیک

ارسال نظر