ادامه تعطیلی مدارس برخی استان‌ها بخاطر آلودگی هوا

مدارس دو استان کشور بخاطر آلودگی هوا فردا هم غیرحضوری است.

به گزارش مملکت آنلاین، آلودگی هوا همچنان ادامه دارد . آموزش در مدارس بخاطر آن غیرحضوری است.

استان مرکزی

رئیس کارگروه اضطرار کاهش آلودگی هوای استان مرکزی گفت: با توجه به آلودگی هوا و تدوام افزایش غلظت‌ آلاینده‌ها، تمام مدارس اراک فردا (سه‌شنبه) و برای سومین روز متوالی به صورت غیرحضوری است.

«مهدی زندیه وکیلی» افزود: عدم حضور دانش آموزان در مدارس برای فردا نیز بر اساس تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوا صورت گرفته است و شامل تمام مقاطع تحصیلی در نوبت صبح و عصر می‌شود.

وی بیان کرد: تصمیم‌گیری درخصوص غیرحضوری شدن مدارس در راستای حفظ سلامت دانش آموزان است و انتظار است در این روزها گروه‌های حساس به هیچ عنوان در فضاهای باز حضور پیدا نکنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی ادامه داد: جای تاسف دارد که برخی والدین به راحتی فرزندان خود را به بیرون از منازل و برای خرید به همراه می‌آورند و یا شماری در حال بازی کردن در کوچه‌ها و خیابان‌ها هستند.

زندیه وکیلی تاکید کرد: انتظار است مردم توجه ویژه به رعایت نکات بهداشتی در روزهای ناسالم هوا داشته باشند.

استان آذربایجان‌شرقی

فعالیت مدارس نواحی پنجگانه تبریز، خسروشاه، ایلخچی، شهر جدید سهند و مدارس شهری اسکو فردا سه شنبه ۲۲ آذرماه در تمامی مقاطع تحصیلی در نوبت‌های صبح غیرحضوری است.

اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی اعلام کرد: در پی تداوم آلودگی هوا و بر اساس تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوا مدارس شهری و روستایی نواحی پنجگانه تبریز، خسروشاه و ایلخچی، شهر جدید سهند و در اسکو فقط مدارس شهری در تمامی مقاطع تحصیلی در نوبتت صبح ۲۲ آذر ۱۴۰۱ غیرحضوری بوده و فرآیند آموزش در بستر شاد خواهد بود.

بر اساس این گزارش فعالیت مدارس در نوبت بعد از ظهر در صورت تداوم آلودگی هوا از طریق سایت و کانال های شبکه شاد اداره کل آموزش و پرورش استان به اطلاع دانش آموزان، معلمان و خانواده ها خواهد رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر