پای پلیس فتا به بلیت‌فروشی بازی پرسپولیس باز شد

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت گفت: بیش از ۱۰ نفر از فرصت طلبان و کلاهبرداران مجازی که در پوشش فروش بلیت مسابقه فوتبال بین تیم‌های پرسپولیس ایران و الدحیل قطر ضمن ایجاد بازارسیاه مجازی اقدام به کلاهبرداری اینترنتی از شهروندان نیز می‌کردند، دستگیر شدند.

پای پلیس فتا به بلیت‌فروشی بازی پرسپولیس باز شد

به گزارش مملکت آنلاین از پلیس تهران بزرگ، سرهنگ داود معظمی گودرزی روز دوشنبه با بیان اینکه کلاهبرداران و مجرمان سایبری از هر فرصتی برای کلاهبرداری و سوءاستفاده از مردم اقدام می‌کنند، افزود: طی چند روز گذشته تعدادی از شهروندان به این پلیس مراجعه و گفتند قصد خرید بلیت بازی پرسپولیس و الدحیل را در فضای مجازی داشتند که مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

وی گفت:‌ افسران سایبری پلیس فتا پایتخت بلافاصله تحقیقات خود را آغاز کردند و در بررسی‌های انجام شده مشخص شد افراد سودجو با درج آگهی های متعدد در فضای مجازی کاربران را به بهانه خرید اینترنتی بلیت این مسابقه به صفحات جعلی فیشینگ هدایت کرده و اقدام به سرقت اطلاعات بانکی آنان و برداشت غیر مجاز از حسابشان می‌کنند.

معظمی گودرزی ادامه داد:‌ در بیشتر موارد این شیادان بلیتی در اختیار ندارند و صرفا با تبلیغات دروغین و به بهانه فروش اینترنتی بلیت در قالب گرفتن مبلغی تحت عنوان بیعانه قبل از ارسال و یا فروش فوری از مردم کلاهبرداری می‌کنند.

رییس پلیس فتا پایتخت درباره سودجویان مجازی اضافه کرد:‌ در مواردی نیز افرادی سودجو و فرصت طلب اقدام به ایجاد بازارسیاه فروش بلیت های این مسابقه در فضای مجازی کرده بودند و بلیت های این بازی را با قیمت‌های بسیار بالا به فروش می‌رسانند که بیش از ۱۰ نفر از این افراد دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

وی با بیان اینکه لازم است شهروندان برای تهیه بلیت‌های مسابقات فوتبال به سایت‌ها و مراکز اعلام شده از سوی مراجع رسمی مراجعه کنند، توصیه کرد: به هیچ عنوان فریب اداعاهای دروغین سودجویان مجازی را نخورید و خریدهای اینترنتی خود را از طریق مراکز معتبر و دارای نماد اطمینان انجام دهید.

وی یادآور شد: مردم برای آموزش‌های بیشتر و اعلام موارد مجرمانه از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.gov.ir پیگیری کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر