دو خبر از رشته پیکلبال

جلسه فدراسیون آسیایی پیکلبال با حضور مهاجر رئیس پیکلبال ایران و کشورهای عضو بصورت آنلاین برگزار شد.

دو خبر از رشته پیکلبال

به گزارش مملکت آنلاین، در این جلسه گزارش عملکرد این فدراسیون از طریق جیمی رییس فدراسیون آسیایی پیکل بال ارائه شد.

به گفته حسن مهاجر سرپرست کمیته پیکلبال ایران:  در این جلسه دو نهاد حاکمیتی جهانی پیکل بال IPF/WPF جلساتی را بمنظور تاسیس یک فدراسیون بین‌المللی واحد که تنهاد حاکمیتی پیکل بال در جهان باشد به توافقات اولیه رسیده‌اند.

همچنین مقرر شد پس از تاسیس فدراسیون بین المللی جدید تا ژانویه ۲۰۲۴ پیکل بال به کمیته بین المللی المپیک معرفی و ثبت گردد تا زمینه حضور پیکل بال در المپیک ۲۰۲۸ آمریکا فراهم گردد.

با مشخص شدن این موضوع، سرنوشت رشته پیکلبال به سوی قله‌های جهانی تغییر و بزودی شاهد ورود این رشته جذاب به المپیک جهانی رخ خواهدداد..

لازم به ذکر است جلسه دیگری در آذرماه سال جاری بمنظور ارائه گزارش از نتیجه موضوعات مورد اشاره برگزار خواهد شد.

فدراسیون رسمی پیکل‌بال مشخص شد

بنا به اعلام فدراسیون بین المللی پیکلبال WPF که طی یک ایمیل رسمی به انجمن ملی پیکل بال ایران ارسال شده است ، طی جلسه‌ای بین رئسای WPF و IPF برگزار شد، با موافقت صورت گرفته، فدراسیون بین المللی پیکلبال تاکنون به نام اختصاری WPF فعالیت می‌کرد منحل و در فدراسیون بین المللی IPF که اولین نهاد حاکمیتی پیکل بال در جهان بوده، ادغام شد.

بدین ترتیب از این پس پیکل بال فقط یک نهاد رسمی بین المللی خواهد داشت که فدراسیون بین المللی IPF خواهد بود. ا

نجمن ملی پیکلبال ایران نماینده رسمی  IPF بوده است که در بدو فعالیت در وزارت ورزش ایران با درخواست حسن مهاجر ثبت رسمی شده است و لازم به ذکر است این تصمیم تاریخی برای ورود پیکل بال در المپیک ۲۰۲۸ آمریکا گرفته شده است.

طبق برنامه ریزی انجام گرفته پیکل بال تا ژانویه ۲۰۲۴ در کمیته بین المللی المپیک IOC ثبت و ورود آن به المپیک ۲۰۲۸ آمریکا فراهم می گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظر