هفته نهم کورس اسبدوانی تابستانه - پاییزه شهرستان آق‌قلا برگزار شد

هفته نهم کورس اسبدوانی تابستانه - پاییزه شهرستان آق‌قلا در شمال استان گلستان با ۴۸ ساعت تاخیر برگزار و در مجموع هفت میلیارد و ۴۶ میلیون ریال جایزه به برترین‌ها اهدا شد.

هفته نهم کورس اسبدوانی تابستانه - پاییزه شهرستان آق‌قلا برگزار شد

به گزارش مملکت آنلاین، در رقابت‌های این هفته که پیشتر قرار بود، روز جمعه ۲۱ مهر ماه برگزار شود، اما به علت بارش شدید باران در روز پنجشنبه ۲۰ مهر و نامساعد بودن خاک میدان سوارکاری، عصر امروز برگزار شد، مالکان ۶۴ راس اسب اعلام آمادگی کرده بودند.

در این هفته، در مجموع ۵۲ راس اسب در ۶ دور به مسافت‌های هزار و هزار و ۲۰۰ متر ویژه اسب‌ها با نژاد ترکمن و دوخون رقابت کردند.

دور نخست ویژه اسب‌های ۲ خون، مبتدی و نبرده با سن بیشتر از سه سال به مسافت هزار متر برگزار شد و هشت راس اسب نام‌نویسی شده بودند که ۶ اسب در خط شروع قرار گرفتند و در نهایت اسب‌های یاد ماریل، بلژیک و میکال با چابکسواری نورمحمد بهادر، بهرام بینایی و محمدامین توماج اول تا سوم شدند.

هشت راس اسب ترکمن مبتدی و نبرده ۲ ساله که پیش از آن ۱۰ راس ثبت‌نام شده بودند، در دور دوم رقابت خود را به مسافت هزار متر انجام دادند.

در این دور عبدالحلیم قبادی با اسب پاداش با گذر زودتر از بقیه حریفان قهرمان شد، بهرام بینایی با اسب ایلحان مهرانی به مقام دوم و عرفان افق‌عطا با اسب آرتا حبیب‌ایشان در جایگاه سوم قرار گرفتند.

کارن حسین‌پور، کنتاکی ۲ و بنی خان اسب‌های اول تا سوم با چابکسواری کیوان قلرعطا، الله‌بردی طوئی و عرفان افق‌عطا بودند که ویژه اسب‌های نژاد ترکمن هندیکاپ کلاس ۶ با بیشتر از سه سال در دور سوم به مسافت هزار و ۲۰۰ متر بودند از ۱۲ اسب ثبت‌نام شده، ۱۱ اسب مسابقه خود را انجام دادند.

در دور چهارم، از ۱۴ اسب ثبت‌نام شده که ۱۳ راس اسب از نژاد ۲خون هندیکاپ کلاس پنج بیشتر از سه سال با هم رقابت کردند و در نهایت بعد از طی مسافت هزار و ۲۰۰ متر، عرفان افق‌عطا با اسب شکیرا، نورمحمد بهادر با اسب نورانا و اسب رویان با چابکسواری بهرام بینایی اول تا سوم شدند.

دور پنجم رقابت‌های این هفته را ۶ راس اسب از ۹ اسب ثبت‌نام شده از نژاد ۲خون هندیکاپ کلاس چهار بیشتر از سه سال برگزار کردند.

در این دور بهرام بینایی، یونس اورکلی و امیر مخدومی چابکسواران اسب‌های بانو بشارت، دل تیا و لیلانه در مسافت هزار و ۲۰۰ متر، به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

دور ششم و پایانی به مسافت هزار و ۲۰۰ متر این هفته را ۸ راس اسب ۲خون، هندیکاپ کلاس ۲ بیشتر از سه سالی برگزار کردند که پیشتر ۱۱ راس اسب نام‌نویسی شده بودند.

در این دور ابوطالب چاری‌زاده، محمدامین توماج و عبدالحلیم قبادی با اسب‌های جامائیکا، آی ثنا و سایلان گلی اول تا سوم شدند.

در پایان رقابت‌های هفته نهم، در مجموع به مالکان، مربیان و چابکسواران ۱۸ راس اسب اول تا سوم کورس‌های ۶گانه هفت میلیارد و ۴۶ میلیون ریال جوایز نقدی اهدا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر