نتایج نفرات برتر هفته یازدهم مسابقات کورس اسبدوانی بهاره - تابستانه گنبدکاووس

هفته یازدهم مسابقات کورس اسبدوانی بهاره - تابستانه گنبدکاووس با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی در مجموعه سوارکاری این شهرستان مرزی برگزار و با معرفی اسب‌های برتر پایان یافت.

نتایج نفرات برتر هفته یازدهم مسابقات کورس اسبدوانی بهاره - تابستانه گنبدکاووس

به گزارش مملکت آنلاین، در هفته یازدهم مسابقات اسبدوانی بهاره - تابستانه گنبدکاووس که عصر پنجشنبه برگزار شد، ۳۹ راس اسب از ۲ نژاد «ترکمن و تروبرد» در ۶ کورس شامل سه دور هزار متری، ۲ دور هزار و ۲۰۰ متری و یک دور هزار و ۵۵۰ متری با هم به رقابت پرداختند که نتایج هر کورس به شرح ذیل است.

در دور اول این هفته از مسابقات، ۶ راس اسب بیش از سه ساله نژاد ترکمن هندیکاپ در دسته ۶ به مسافت هزار و ۵۵۰ متر با هم به رقابت پرداختند که اسب «یامان گوگ» زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و مقام اول را به دست آورد و اسب‌های «کارن حسین پور» و «گل گرکز» به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور دوم ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد ترکمن هندیکاپ در دسته مبتدی و نبرده بود که با شرکت ۱۰ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب «آریا خان ماربل» اول شد و اسب‌های «هازان حبیب ایشان» و «گلسان حسنی» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور سوم که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد ترکمن هندیکاپ در دسته چهار بود و با شرکت ۶ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد، اسب «آدبیک» با پیشی‌ گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های «خان بیگلر گز» و «خان جاهدا» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت در دور چهارم هفته یازدهم مسابقات اسبدوانی کورس بهاره - تابستانه گنبدکاووس ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد هندیکاپ در دسته چهار بود که با شرکت ۶ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب «فوکوس زر» سریع‌تر از خط پایان گذشت و اول شد و اسب‌های «کریشنا» و «بلاروزا» به‌ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

در دور پنجم این مسابقات هم که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد هندیکاپ در دسته ۶ بود و با شرکت پنج راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب «فوکوس توماتو» اول شد و اسب‌های «فوکوس ول» و «بلک وینر» به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور ششم و پایانی این هفته از مسابقات ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد هندیکاپ در دسته پنج بود که با شرکت ۶ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب «جم بابا» اول شد و اسب‌های «فوکوس تایم» و «آس تک» به ترتیب دوم و سوم شدند.

برگزار کنندگان هفته یازدهم مسابقات اسبدوانی کورس بهاره - تابستانه گنبدکاووس در پایان مبلغ پنج میلیارد و ۶۶۵ میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابک‌سواران اسب‌های اول تا سوم پرداخت کردند.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبد کاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق‌قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر