میزبانی مسابقات پرش با اسب کشور به استان البرز رسید

رییس هیات سوارکاری استان البرز گفت: برای نخستین بار جام کشوری مسابقات پرش با اسب نژاد خالص ایرانی در نیمه اول خرداد ماه سال جاری در البرز برگزار می شود.

میزبانی مسابقات پرش با اسب کشور به استان البرز رسید

به گزارش مملکت آنلاین، آرزو ملک افزود: مسابقات بزرگ سوارکاری و اسب های خالص ایرانی به صورت مستمر در کشور برگزار شده اما با توجه به اینکه البرز یکی از خاستگاه های اصلی اسب های اصیل ایرانی است برای حمایت از پرورش دهندگان درصدد هستیم این رقابتها را برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون در حال مذاکره با فدراسیون سوارکاری و تامین منابع مالی برگزاری این جام کشوری هستیم، اظهار کرد: در البرز پرورش دهندگان خوب و با سابقه ای در عرصه پرورش اسب های کاسپین و ایرانی داریم که با توجه به مشکلات در حوزه صادرات و واردات این گونه ها وجود دارد این رویداد ویژه اسب های ایرانی قرار داده ایم تا پرورش دهندگان در کنار هم حضور یابند.

ملک اظهار کرد: از جمله اسب هایی که در این جام کشوری حاضر خواهند شد نژادهای خالص ایرانی همچون اسبچه خزر، ترکمن، نژاد ایرانی و کاسپین است.

وی درباره محل برگزاری این مسابقات گفت: در استان البرز فقط سه باشگاه سوارکاری با استاندارد و ظرفیت لازم وجود دارد که می تواند محلی برای برگزاری مسابقات باشد که در شهرستان های چهارباغ، غرب و شرق شهرستان کرج قرار دارند که در یکی از این باشگاه ها مسابقات برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر