تاج: جزو کشورهای با استعداد در فوتبال جوانان هستیم

رئیس فدراسیون فوتبال مدعی است ایران یکی از با استعدادترین کشورها در فوتبال جوانان دنیاست.

تاج: جزو کشورهای با استعداد در فوتبال جوانان هستیم

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در نشست رؤسای کمیته جوانان استان‌های کشور گفت: کمیته جوانان با توجه به گستردگی تیم‌های ملی در رده‌های پایه مسئولیت سنگین و خطیری دارد که در نهایت نتیجه عملکردش درخشش تیم‌ها در مسابقات بین‌المللی است. تیم نوجوانان که بازیکنانش از رده‌های پایه تا به این سن رسیدند توانستند جواز صعود به جام جهانی نوجوانان را کسب کنند که این امر با حمایت و پشتیبانی شما رؤسای کمیته‌های جوانان استان‌ها و در رأس آن کمیته جوانان فدراسیون فوتبال در کنار تلاش‌های شبانه‌روزی کادر فنی و بازیکنان رخ داده است.

وی در ادامه گفت: طبق اطلاعاتی که به من اعلام کردند کشور ایران یکی از با استعدادترین کشور‌ها در فوتبال جوانان در دنیاست که این امر بسیار عالی خواهد بود. همانطور که می‌دانید فوتبال در کشور با وجود پدیده‌های اجتماعی، قابل مقایسه نیست. بسیاری از صفحات و برنامه‌های تلویزیونی براساس فوتبال است و از جایگاه ویژه‌ای بهره می‌برد. بعد از فوتبال، رشته فوتسال با یک فاصله بسیار زیاد از دیگر رشته‌های ورزشی جلوست و علاقه‌مندان زیادی را دارد.

تاج افزود: نیروی جوان باعث تغییر می‌شود و روند رو‌به رشد را شاهد خواهیم بود. کمیته جوانان با پشتوانه‌سازی در رده‌های پایه و اقداماتی که در امر توسعه فوتبال انجام می‌دهد باعث خواهد شد تا ورزش فوتبال کشور با وجود استعداد‌های بی‌نظیری که وجود دارد در مسیر رشد و گسترش قرار گیرد. بخشی که تأثیرپذیری بسیاری دارد بخش جوانان است به همین دلیل باید به این قشر اهمیت ویژه‌ای داد.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: حضور همه ارکان هیئت رئیسه در این نشست بیانگر این است که فدراسیون فوتبال بسیار هدفمند بوده و برایش مهم است که در مسیر رشد و توسعه قرار گیرد. درباره سامانه مدارس فوتبال کشور نیز معتقدم این سامانه بهتر بود در فروردین که آغاز ثبت‌نام بود رونمایی می‌شد، اما امروز را هم به فال نیک می‌گیریم.

تاج در پایان گفت: معتقدم به یکباره نمی‌شود همه مشکلات را حل کرد. باید قدم به قدم گام برداریم تا به هدف خود برسیم. اگر بخواهیم کار کنیم فوتبال ابعاد گسترده‌ای دارد و باید برای آن تلاش کرد. خلق بسیاری از رویداد‌ها در دنیا در آسیا رقم می‌خورد و فوتبال ما در سال‌های دور و نزدیک حماسه‌های خوبی را رقم زده است. اساساً فوتبال خلق یک حماسه است. مشکلات تحریم، VAR و خیلی موارد دیگر وجود دارد که برای حل آن گام بر می‌داریم و امیدوارم این نشست، جلسه پرباری باشد. کلام آخر؛ به بخش جوانان که موتور محرکه فوتبال و کارخانه بازیکن‌سازی است، باید اهمیت ویژه‌ای داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر