تیم ملی امروز به مصاف قرقیزستان می‌رود

دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان برابر تیم ملی قرقیزستان امروز (جمعه) در چارچوب جام کافا برگزار می‌شود.

تیم ملی امروز به مصاف قرقیزستان می‌رود

به گزارش مملکت آنلاین، تیم ملی فوتبال در دومین بازی خود در تورنمنت کافا امروز (جمعه)  ساعت ۱۸:۳۰ به مصاف تیم قرقیزستان می‌رود. دیداری که اهمیتش برای میزبان به مراتب بیشتر است چرا که علاوه بر فروش بلیت ۸۰ درصد ظرفیت ورزشگاه، رئیس جمهور این کشور هم قرار است میهمان ویژه آن باشد.  

این ۲ تیم در حالی به مصاف یکدیگر می‌روند که برد‌هایی کاملا متفاوت مقابل افغانستان تجربه کرده اند؛ قرقیزستان تک گلش را در لحظات پایانی به ثمر رساند، اما ایران قبل از سوت پایان نیمه اول کار را تمام کرده بود و در نهایت با ۶ گل از سد حریفش عبور کرد.  

البته بعد از بازی با افغانستان انتقاداتی از سوی کارشناسان  به امیر قلعه نویی مطرح شد  که چرا او از ترکیب تیم اصلی در این بازی استفاده کرد و کمتر به جوانان میدان داد. همچنین به زعم کارشناسان، تورنمنت کافا آن قدر سطحش ضعیف است و نمی تواند کمکی به حال تیم ملی فوتبال کند و این تیم بهتر بود به جای رفتن به چنین مسابقاتی،  در ایران با تیم های باشگاهی بازی می کرد. البته امیر قلعه نویی در مصاحبه اش اظهار امیدواری کرده که در ادامه مسابقات کافا  با کیفیت بالایی برگزار شود.

شرایط جدول گروه به صورتی است که برنده این دیدار فینالیست مسابقات خواهد شد. هر چند توان فنی قرقیزستان بهتر از افغانستان است، اما باز هم در برابر ایران قابل قیاس نیست. با این حال امیر قلعه نویی برای هماهنگی بیشتر بازیکنان، تیمش را با تمام قوا به این مسابقات آورده و این مسئله شانس میزبان را برای پیروزی به حداقل می‌رساند.  

فوتبال ملی قرقیزستان چندان شناخته شده نیست و کمتر اطلاعاتی از بازیکنان آن می‌توان به دست آورد. ستاره این تیم "بکناز المازبکو" ۱۷ ساله است که برای تیم جوانان گالاتاسرای بازی می‌کند و بعید است به تنهایی در مقابل ستاره‌های ایرانی بتواند کاری برای تیمش انجام بدهد.  

تیم‌های فوتبال ایران و قرقیزستان در حالی برای چهارمین مصاف تاریخ خود آماده می‌شوند که هر ۳ دیدار قبلی به سود ایران تمام شده است. در آخرین بازی که به سال ۲۰۱۶ برمی گردد تیم ملی فوتبال کشورمان تحت هدایت کارلوس کی روش توانست با ۶ گل پیروز شود. ۲ دیدار قبلی که به فاصله یک هفته در خرداد ماه ۱۳۷۶ و در مرحله مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ برگزار شد به ترتیب ۷ بر صفر و ۳ بر یک به سود ایران همراه شد.  

کریم باقری با ۴ گل زده بهترین گلزن ایران مقابل قرقیزستان است. اما از بین شاگردان فعلی قلعه نویی، مهدی ترابی، سردار آزمون و مهدی طارمی سابقه گلزنی به این تیم را دارند و شاید بتوانند از رکورد باقری عبور کنند.  

انتهای پیام/

ارسال نظر