حضور در المپیک ۲۰۲۸ و مسابقات آسیایی پیکل‌بال از اهداف مهم ماست

سرپرست کمیته کشوری پیکل‌بال گفت: حضور در المپیک ۲۰۲۸ و مسابقات آسیایی این رشته در مهرماه امسال از جمله مهم‌ترین اهداف ما برای سرعت بخشیدن با رشد این رشته در کشور است.

حضور در المپیک ۲۰۲۸ و مسابقات آسیایی پیکل‌بال از اهداف مهم ماست

به گزارش مملکت آنلاین، حسن مهاجر سرپرست کمیته کشوری پیکل‌بال گفت: فعالیت این رشته در کشور سرعت گرفته و هم‌اکنون ۱۲ استان کشور در این رشته فعال و بزودی ۵ استان دیگر فعالیت خود را آغاز خواهندکرد.

وی در خصوص این رشته اظهار کرد: پیکل‌بال رشته‌ای با حمایت آمریکاست و به همین دلیل قرار است در المپیک ۲۰۲۸ بصورت آزمایشی قرار داشته باشد و با توجه به اینکه فعالیت کشورمان نیز در این رشته آغاز شده، حضور تیمی از ایران به عنوان یکی از اهداف و برنامه‌های هدفگذاری ماست.

سرپرست کمیته کشوری پیکل‌بال افزود: بنا داریم در مسابقات آسیایی این رشته که مهرماه در تایوان برگزار می‌شود اولین حضور بین‌المللی خود را تجربه کنیم و نخستین گام خود را برای رقابت با سایر کشورها رقم بزنیم.

مهاجر با تمجید از فعالیت استان آذربایجان‌غربی در این رشته اظهار کرد: افتتاح مجموعه تخصصی پیکل‌بال در شهر ارومیه به همت هیات انجمن‌های ورزشی این استان و حمایت اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی اتفاق قابل توجهی بود و می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها باشد.

وی خاطر نشان کرد: اولین دوره مربیگری و داوری این رشته نیز به میزبانی ارومیه با حضور علاقمندانی از سراسر کشور در حال برگزاریست و در بخش بانوان نیز بزودی زمان برگزاری دوره اعلام خواهدشد و انتظار داریم با ورود داوران و مربیان پیکل‌بال به همه استان‌ها شاهد پرورش بیشتر ورزشکاران این رشته باشیم.

وی اظهار کرد: برای برگزاری مسابقات کشوری این رشته نیز برنامه‌ریزی‌های اولیه صورت گرفته است.

پیکل‌بال ورزشی خانوادگی و پرتحرک است

حاجیلو دبیر کمیته کشوری پیکل‌بال نیز گفت: پیکل بال ورزشی خانوادگی است و با توجه به اینکه این رشته ترکیبی از حرکات تنیس، بدمینتون و پینگ‌پنگ است تحرک زیادی در این رشته برای ورزشکار وجود دارد.

وی ادامه داد: راکت و توپ این رشته نسبت به رشته تنیس ارزان‌تر و در دسترس است و زمین آن نیز ساده‌تر آماده می‌شود لذا این رشته می‌تواند بصورت همگانی نیز توسط گروه‌های سنی مختلف انجام بگیرد.

رایزنی برای توسعه پیکل‌بال به شهرهای دیگر استان آذربایجان‌غربی

آیدین بابایی رییس هیات انجمن‌های ورزشی آذربایجان‌غربی نیز گفت: مجموعه تخصصی پیکل‌بال ارومیه با هزینه ۱۲ میلیارد ریالی احداث شده و برای تکمیل به ۳ میلیارد ریال دیگر احتیاج دارد با این حال به عنوان اولین مجموعه تخصصی در سطح کشور فعالیت خود را آغاز کرده و می‌تواند استان را به پیشران این رشته تبدیل کند.

وی گفت: برای راه‌اندازی این رشته رایزنی‌های برای ایجاد زمین پیکل‌بال در شهرهای بوکان، خوی و ماکو انجام گرفته است.

بابایی خاطر نشان کرد: فعلا تمرکز ما در معرفی این رشته و سپس همگانی‌تر کردن آن است و در این مورد قرار است یکی از رشته‌های المپیاد ورزشی خبرنگاران استان در مرداد-شهریور امسال باشد.

رایزنی برای ورود پیکل‌بال به مدارس و دانشگاه‌ها

رسائی منش نایب رییس بانوان کمیته کشوری پیکل‌بال نیز گفت: در حال رایزنی برای ورود پیکل‌بال به مدارس هستیم و گفت و گوهایی در این خصوص انجام گرفته است.

او افزود: در راستای توسعه این رشته، تفاهم نامه با فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی برای ورود رشته به دانشگاه‌ها و تدریس آن و همچنین چاپ کتاب درخصوص این رشته صورت پذیرفته است.

گفتنی است، ایران یکی از ۷۸ کشور عضو فدراسیون بین‌المللی پیکل‌بال است.

انتهای پیام/

خبرنگار: سینا پسران افشاریان

ارسال نظر