نبود اسپانسر و حامی مالی یکی از مشکلات جدی بسکتبال آذربایجان‌غربی

رییس هیات بسکتبال آذربایجان‌غربی گفت: مهمترین مشکل بسکتبال استان نبود حامیان مالی و اسپانسرهاست که با توجه به قوانین فدراسیون، عدم وجود آنها شرایط سختی را برای حضور نماینده استان در مسابقات کشوری ایجاد کرده است.

نبود اسپانسر و حامی مالی یکی از مشکلات جدی بسکتبال آذربایجان‌غربی

به گزارش مملکت آنلاین، اسماعیل نوری رئیس هیات بسکتبال استان در خصوص این دوره آموزشی گفت: اولین دوره مربیگری کارت زرد بسکتبال به عنوان یکی از پیش‌نیازهای اصلی فعالیت مربیگری این رشته ورزشی در رده سنی زیر ۱۲ سال در کشور و با حضور بیش از ۴۰ نفر از مربیان مجرب شهرستان‌های مختلف استان در سالن خانه بسکتبال (باشگاه بیرثانیه) برگزار شد.

وی ادامه داد: مباحث فنی و علمی روز مینی بسکتبال توسط خلیل نسودی مدرس با سابقه استان و پیشکسوت رشته بسکتبال به دو صورت تئوری و عملی ارائه شد.

نوری گفت: هیات بسکتبال در جهت ارتقای دانش مربیان استان در نظر دارد با معرفی مدرس از فدراسیون بسکتبال، در روزهای آینده کلاس‌های دانش افزایی برگزار خواهدکرد.

رئیس هیات بسکتبال آذربایجان‌غربی ادامه داد: در جلسه با روسای شهرستانی مقرر شده جشنواره مینی بسکتبال، مسابقات رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان در شهرهای میاندوآب، بوکان، پیرانشهر، سلماس و مهاباد برگزار شود و تیم‌های برتر برای انتخاب منتخب استان مشخص شوند ضمن اینکه مسابقات بسکتبال ۳ به ۳ استان نیز در رده‌های سنی مختلف در شهرهای مهاباد، سلماس و ارومیه برگزار خواهدشد.

نوری گفت: برگزاری مسابقات استانی در شهرهای مختلف استان با هدف توسعه رشته بسکتبال و فعالیت هیات‌های شهرستانی خواهدبود و با تشکیل کمیته استعدادیابی هیات استان، برترین‌های هر مسابقه انتخاب خواهندشد.

نوری در خاتمه گفت: تمام تلاش هیات ارتقا و بازگرداندن بسکتبال استان به جایگاه و شرایط ایده‌آل است.

وی اظهار کرد: مشکل اصلی بسکتبال استان نبود حامیان مالی است و متاسفانه بی‌توجهی به این رشته ورزشی در میان اسپانسرها و همچنین با توجه به اینکه طبق قوانین فدراسیون حضور تیم‌ها در مسابقات کشوری بسکتبال در رده‌های سنی مختلف باید بصورت حضور باشگاه‌های خصوصی باشد و هیات نمی‌تواند در رده‌های سنی مختلف تیم‌داری کند، شرایط سختی را برای رشد و حضور بسکتبال استان در مسابقات خارج از استان و کشوری رقم زده است با این حال هیات بسکتبال آماده همکاری با حامیان مالی و اسپانسرها برای حمایت از جوانان و علاقمندان به رشته بسکتبال است.

انتهای پیام/

ارسال نظر